Gândirea critică ca premisă a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
276 13
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-30 17:14
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.091 (55)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
VETRILĂ, Sorina. Gândirea critică ca premisă a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice . In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2022, nr. 6(136), pp. 25-29. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 6(136) / 2022 / ISSN 1810-6455

Gândirea critică ca premisă a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice

Critical Thinking as a Premise for the Professional Development of Teachers

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7482593
CZU: 378.091

Pag. 25-29

Vetrilă Sorina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 30 decembrie 2022


Rezumat

În articol se examinează esența gândirii critice ca premisă a dezvoltării profesionale a cadrelor didactice. În perspectivă, dezvoltarea gândirii critice până la stadiul de competență trebuie să devină prioritară în formarea profesională. Competența de a gândi critic apare drept competență-cheie în unele sisteme educaționale, creând, împreună cu altele, serii coerente. Astfel, promovăm formarea gândirii critice în calitate de competenţă pedagogică, alături de rolurile, responsabilităţile şi funcţiile solicitate pentru ca profesorul să-şi fundamenteze o anumită poziţie în procesul instruirii. Competenţa cadrului didactic de a gândi critic ține atât de rezultatele activităţii, cunoaşterea şi capacitatea de a efectua activitatea, cât și de atitudinea faţă de activitatea educațională, ca expresie a unor trăsături personale şi valori.

The article examines the essence of critical thinking as a premise for the professional development of teachers. In perspective, the development of critical thinking up to competence level ought to become a priority of professional training. The competence to think critically is listed as a key competence in some educational systems as part of a coherent series of skills. Thus, we promote the need to develop the teachers’ critical thinking as a pedagogical competence, along with the roles, responsibilities, and functions required for the teacher to establish a certain position in the training process. A teacher’s critical thinking ability touches upon the results of their activity, the knowledge and the ability to perform this activity, as well as their attitude towards the activity, as an expression of personal traits and values.

Cuvinte-cheie
formare profesională, competenţă, gândire critică, aptitudine pedagogică, atitudini, valori,

professional training, competence, critical thinking, pedagogical aptitude, attitudes, values