Rolul interdisciplinarității în formarea competențelor prin activități practico-aplicative la disciplina geografie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
338 19
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 22:16
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
001.2:37.042.2+371.388:91 (1)
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1405)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (261)
Geografie. Explorarea pământului și a altor teritorii individuale. Călătorii. Geografie regională (443)
SM ISO690:2012
PĂTRAȘCU, Alexandra, BOCANCEA, Viorel. Rolul interdisciplinarității în formarea competențelor prin activități practico-aplicative la disciplina geografie. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2022, nr. 2(28), pp. 57-67. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.57-67
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(28) / 2022 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Rolul interdisciplinarității în formarea competențelor prin activități practico-aplicative la disciplina geografie

The role of interdisciplinarity in the formation of skills through practical-applicative activities in the discipline of geography

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v28i2.57-67
CZU: 001.2:37.042.2+371.388:91

Pag. 57-67

Pătrașcu Alexandra1, Bocancea Viorel2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 septembrie 2022


Rezumat

Rapiditatea, complexitatea lumii actuale aflată într-o continuă schimbare, în cadrul căreia omul se află în centrul transformării, determină școala să pregătească elevii de astăzi pentru a face față mâine cererii societății contemporane, formându-le și dezvoltându-le abilități, valori și atitudini necesare reușitei personale și sociale. Însă, toate acestea nu pot fi formate în totalitate prin intermediul disciplinelor școlare tradiționale. Ca urmare este necesară o abordare integrată a curriculumului școlar, prin realizarea unor relații, între cunoștințe, capacități, abilități, atitudini și valori specifice diferitelor discipline școlare, având aceleași direcții. Demersul actual constă în rezolvarea problemelor esențiale ale lumii reale, printr-o cunoaștere prezentă într-o manieră integrată prin interdisciplinaritate.

The quickness, the complexity of today's ever-changing world, in which the people are the main transformation, determines the educational establishments to prepare today's students to deal with the demands of contemporary society, training and developing their skills, values and attitudes, all these being necessary for personal and social success. However, all of this cannot be fully trained by traditional schools. As a result, an integrated approach to the school curriculum is necessary by establishing relationships between knowledge, skills, abilities, attitudes and values specific to different range of study options, having the same directions. The current approach is to solve the essential problems of the real world, through a present knowledge in an integrated way through interdisciplinarity.

Cuvinte-cheie
interdisciplinaritate, competențe, activități practico-aplicative,

interdisciplinarity, competencies, practical-applied activities