Epistemological benchmarks of the teacher's role
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1170 1
Ultima descărcare din IBN:
2022-03-23 16:15
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
371.12 (196)
Educație (14334)
SM ISO690:2012
BALALIS, Hila, BODRUG-LUNGU, Valentina. Epistemological benchmarks of the teacher's role. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 146-149. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557326
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Epistemological benchmarks of the teacher's role

Repere epistemologice ale rolului profesorului

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557326
CZU: 371.12

Pag. 146-149

Balalis Hila, Bodrug-Lungu Valentina
 
Moldova State University
 
 
Disponibil în IBN: 1 martie 2021


Rezumat

This article emphasizes the issue of epistemological benchmarks of the teacher’s role, thus presenting different approaches to the subject. Teachers play several roles in school but also at community/society level. Over the years, the role of the teacher has undergone significant changes, being adapted to social requirements. Beyond the progress in the field of education, the continuous discussions on the role and competences of the contemporary teacher, it is certain that the efficiency of the teaching and learning processes depend, to a large extent, on the activity of the teachers. At the same time, the results of our study indicate the importance of determinant such as “job satisfaction”.

În acest articol sunt elucidate repere epistemologice cu referire la rolul profesorului, fiind prezentate diferite abordări ale subiectului. Profesorii îndeplinesc mai multe roluri nu doar în școală, dar și la nivel de comunitate/ societate. De-a lungul anilor, rolul profesorului a suferit transformări semnificative, fiind adaptat la cerințele sociale. Dincolo de progresele în domeniul educației, de discuțiile continue privind rolul și competențele profesorului contemporan, este cert faptul că eficiența proceselor de predare și învățare depinde în mare măsură și de profesori. Totodată, rezultatele studiului realizat de noi indică importanța determinantei „satisfacție la locul de muncă”.

Cuvinte-cheie
teacher, role, effective teaching, job satisfaction,

profesor, rol, predare eficientă, satisfacție la locul de muncă