Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
398 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-15 18:38 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.01:172(091) (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3894) |
Filosofie morală. Etică. Filosofie practică (387) |
SM ISO690:2012 CIOBANU, Ștefania-Mona-Lisa. Valorile fundamentale ca repere epistemologice în edificarea paradigmei idealului educațional. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2020, nr. 11, pp. 150-156. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.4557336 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 11 / 2020 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.4557336 | ||||||
CZU: 37.01:172(091) | ||||||
Pag. 150-156 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Ne propunem, în cele ce urmează, să evidențiem câteva dintre opiniile formulate de unii gânditori de seamă ai uma-nității din veacurile trecute – fie ei filosofi sau teoreticieni ai culturii, civilizației ori ai științelor educației – cu privire la problematica valorii, în general, cu accent asupra valorilor fundamentale și a impactului acestora asupra conturării para-digmei idealului educațional din diverse epoci. Pe deplin conștienți de vastitatea temei, căreia ar trebui să i se consacre o cercetare exhaustivă, într-un volum distinct, mărturisim că ne-am propus deocamdată doar să semnalăm subiectul în cauză, formulând câteva aserțiuni cu intenționalitate mai curând prolegomenică/ propedeutică. Ne-am oprit în pragul epocii moderne, întrucât de aici înainte pedagogia se desparte tot mai mult de filosofie, conturându-se o disciplină aparte, cu obiect de studiu propriu, denumită cel mai adesea filosofia educației. De remarcat, din perspectiva temei abordate de noi aici, este faptul că, indiferent de denominația atribuită disciplinelor care se ocupă de educație, problema privind va-lorile fundamentale este una recurentă, după cum perenă este și influența ori contribuția acestora la edificarea paradigmei idealului educațional în diverse epoci. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, axiologie, paradigmă, epistemologie, teoria valorilor, filosofia culturii, filosofia educaţiei, value, axiology, paradigm, epistemology, value theory, philosophy of culture, philosophy of education |
||||||
|