Impactul marketingului și comunicării asupra pieței muncii
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
747 22
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 13:28
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
339.138:331.5 (1)
Probleme generale ale comerțului. Piața (820)
Piața muncii. Piața brațelor de muncă (471)
SM ISO690:2012
LAZARI, Silvia. Impactul marketingului și comunicării asupra pieței muncii. In: Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare, Ed. 1, 13-20 octombrie 2017, Chișinău. Chişinău: "Print-Caro" SRL, 2018, pp. 197-202. ISBN 978-9975-3168-7-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Universitas Europaea: spre o societate a cunoașterii prin europenizare și globalizare 2018
Conferința "Conferinţă ştiinţifică internaţională aniversară"
1, Chișinău, Moldova, 13-20 octombrie 2017

Impactul marketingului și comunicării asupra pieței muncii

CZU: 339.138:331.5
JEL: E24, M11, Z33

Pag. 197-202

Lazari Silvia
 
Universitatea Liberă Internaţională din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 28 februarie 2020


Rezumat

Instability in the world economy, coupled with a decrease in the exchange rate of the national currency vis-à-vis foreign currencies, as well as global economic stagnation have a significant impact on the domestic labor market. Communication is specific to investigating how this process will affect the labor market in the field of marketing and PR communications. In the last decades, marketing has been one of the most affected areas in the labor market – in the field of staff optimization and sudden budget cuts were among the areas affected by marketing departments. Developers, advertisers and PR managers have entered the top ten most freelancing professions during the economic downturn. The results of a labor market 197nternati survey can be used to adjust actions when looking for the specialists needed to develop a specific business, determining the policy of attracting and retaining human staff. The essence of research on the structure of the labor market is to obtain comprehensive information about the system on the labor market. Later, as an option for preparing management solutions, this approach will help to reveal interested participants, qualitatively prepare SWOT analysis, and compare competitive advantages to rapidly develop solutions for effective competition for staff.

Instabilitatea în economia mondială, asociată cu o diminuare a ratei de schimb a valutei naționale față de valutele străine, precum și stagnarea economică la nivel mondial au un impact semnificativ asupra pieței muncii interne. Comunicarea constituie un specific pentru investigarea modului în care acest proces va afecta piața forței de muncă în domeniul marketingului și PR-comunicații. În ultimele decenii, marketingul a fost unul dintre zonele cele mai afectate de pe piața muncii – în domeniul optimizării numărului de personal și o reducere bruscă a bugetelor au fost printre domeniile afectate de departamentele de marketing. Specialiști în dezvoltare, publicitate și PR-manageri au intrat în primele zece cele mai disponibilizate profesii pe timp de declin economic. Rezultatele unei cercetări de merketing pe pieța forței de muncă pot fi utilizate pentru a ajusta acțiunile atunci când se caută specialiștii necesari pentru dezvoltarea unei afaceri specifice, determinând politica de atragere și menținere a personalului uman. Esența cercetării privind structura pieței muncii este de a obține informații cuprinzătoare despre sistem pe piața muncii. Ulterior, ca o opțiune pentru pregătirea soluțiilor de management, această abordare va contribui la dezvăluirea participanților interesați, la pregătirea în mod calitativ a analizelor SWOT și la comparația avantajelor competitive, pentru a dezvolta rapid soluții pentru eficiența concurenței pentru personal.

Cuvinte-cheie
marketing, communication, Advertising, labor market, efficiency,

marketing, comunicare, publicitare, piaţa muncii, eficientizare