Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
539 0 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091:5 (7) |
Organizarea instruirii (533) |
MATEMATICĂ. ȘTIINȚE NATURALE (12641) |
SM ISO690:2012 CARTALEANU, Tatiana. Competenţa-cheie nr. 1 şi câteva procedee de asimilare a lexicului terminologic. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2019, nr. 4-5(116-117), pp. 76-80. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.3521055 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 4-5(116-117) / 2019 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.3521055 | ||||||
CZU: 37.091:5 | ||||||
Pag. 76-80 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul punctează câteva strategii didactice utilizabile în scopul studierii şi asimilării terminologiei ştiinţifice pe aria curriculară Matematică şi ştiinţe. Luând pentru exemplificare curriculumul la disciplina Ştiinţe pentru clasa a V-a, versiunea actualizată 2019, se ilustrează cu exemple de termeni cum poate fi facilitat procesul de constituire a vocabularului terminologic activ începând cu prima clasă de gimnaziu. Printre procedeele recomandate se numără etimologizarea, asimilarea în perechi, situarea pe o axă, aranjarea în tabel, antonimizarea, sinonimizarea, analiza structurii derivative – toate implicând atât cunoaşterea limbii de instruire, cât şi strategiile metacognitive. Exemplele aduse sunt preluate din lista elementelor noi de limbaj, pe care le prescrie curriculumul. Tehnicile specifice de lucru cu vocabularul sunt necesare pentru formarea competenţei specifice 1. Identificarea cauzelor fenomenelor, proceselor şi relaţiilor din mediul înconjurător, manifestând corectitudine în utilizarea elementelor specifice de limbaj. |
||||||
Cuvinte-cheie curriculum, competenţe specifice, unităţi de conţinut, ştiinţe, procedee de studiere a terminologiei ştiinţifice, curriculum, specific competences, units of content, science, didactic approaches to the study of scientific terminology |
||||||
|