Articolul precedent |
Articolul urmator |
574 12 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-03-29 15:05 |
SM ISO690:2012 STAMATI, Maria. Perceperea mediului ambiant – bază activității artistico-plastice a copilului. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 237-243. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 237-243 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
This article presents the value of examination process of the objects, environmental phenomena, and plastic works of art, through sense organs. Fine arts are the esential factor in education and child personality development, which is achieved through learning about the beauty of the nature and society, which is perceived, evaluated and cultivated at the sensibility, rationality and human creativity level. This is why, we proposed to sensitize the problem of objects and phenomena perception through sense organs. |
||||||
Cuvinte-cheie perception, learning through sense organs, sensory structures, Analysis, thinking, judgment, contemplation, examination, composition, chromatic, shape, picture, sculpture, graphics |
||||||
|