Perceperea mediului ambiant – bază activității artistico-plastice a copilului
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
574 12
Ultima descărcare din IBN:
2023-03-29 15:05
SM ISO690:2012
STAMATI, Maria. Perceperea mediului ambiant – bază activității artistico-plastice a copilului. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 237-243. ISBN 978-9975-76-133-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere
Volumul I, 2014
Conferința "Conferința științifico-metodică"
Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014

Perceperea mediului ambiant – bază activității artistico-plastice a copilului


Pag. 237-243

Stamati Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2019


Rezumat

This article presents the value of examination process of the objects, environmental phenomena, and plastic works of art, through sense organs. Fine arts are the esential factor in education and child personality development, which is achieved through learning about the beauty of the nature and society, which is perceived, evaluated and cultivated at the sensibility, rationality and human creativity level. This is why, we proposed to sensitize the problem of objects and phenomena perception through sense organs.

Cuvinte-cheie
perception, learning through sense organs, sensory structures, Analysis, thinking, judgment, contemplation, examination, composition, chromatic, shape, picture, sculpture, graphics