Aportul emoţiilor pozitive în realizarea obiectivelor educaţiei fizice a preşcolarilor
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
737 27
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-04 21:21
SM ISO690:2012
STAMATI, Maria. Aportul emoţiilor pozitive în realizarea obiectivelor educaţiei fizice a preşcolarilor. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 244-247. ISBN 978-9975-76-133-8.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere
Volumul I, 2014
Conferința "Conferința științifico-metodică"
Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014

Aportul emoţiilor pozitive în realizarea obiectivelor educaţiei fizice a preşcolarilor


Pag. 244-247

Stamati Maria
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 17 octombrie 2019


Rezumat

The pre-school’s positive emotion is constantly supported in preschool institutions. Physical education’s objectives can be successfully achieved through methods which are based on satisfaction and the joy of fulfilling physical exercises. Emotions are those that stimulate physical and anatomic-physiological processes of the pre-school. Thus, qualitative and quantitative children development of children results rational and normative. Pre-schools benefit from the diversity of the forms and colors and from the variety of dynamic games in the context of educational-instructive process organized in kindergarten.

Cuvinte-cheie
emotion, positive thinking, optimism, anatomical and physiological indices, muscular catalyst, psychological climate, emotionality, objectives