Articolul precedent |
Articolul urmator |
737 27 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-04 21:21 |
SM ISO690:2012 STAMATI, Maria. Aportul emoţiilor pozitive în realizarea obiectivelor educaţiei fizice a preşcolarilor. In: Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere, 7-8 noiembrie 2014, Chişinău. Chişinău: Universitatea de Stat din Tiraspol, 2014, Volumul I, pp. 244-247. ISBN 978-9975-76-133-8. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Prerorgativele învăţământului preuniversitar şi universitar în contextul societăţii bazate pe cunoaştere Volumul I, 2014 |
||||||
Conferința "Conferința științifico-metodică" Chişinău, Moldova, 7-8 noiembrie 2014 | ||||||
|
||||||
Pag. 244-247 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The pre-school’s positive emotion is constantly supported in preschool institutions. Physical education’s objectives can be successfully achieved through methods which are based on satisfaction and the joy of fulfilling physical exercises. Emotions are those that stimulate physical and anatomic-physiological processes of the pre-school. Thus, qualitative and quantitative children development of children results rational and normative. Pre-schools benefit from the diversity of the forms and colors and from the variety of dynamic games in the context of educational-instructive process organized in kindergarten. |
||||||
Cuvinte-cheie emotion, positive thinking, optimism, anatomical and physiological indices, muscular catalyst, psychological climate, emotionality, objectives |
||||||
|