Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
861 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2022-01-10 12:24 |
SM ISO690:2012 ŢÎBULAC-CIOBANU, Mariana. Dimension Europeenne dans l'enseignement de l'histoire et dans la culture. Objectifs de l'enseignement de l'histoire au XXIe siecle
. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2009, nr. 5(25), pp. 153-155. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(25) / 2009 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
Pag. 153-155 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Istoria şi cultura sunt unele dintre cele mai vechi discipline umanitare din care mai târziu au evoluat alte ştiinţe socioumane,
precum sociologia, politologia, antropologia, culturologia etc. Felul în care a fost interpretată istoria s-a schimbat
în dependenţă de regimurile politice care s-au succedat, dar şi de imperativele actualităţii. Articolul de faţă vine să
demonstreze că predarea istoriei într-o Europă democratică ar trebui să ocupe un loc central în educaţia unor cetăţeni
responsabili şi implicaţi activ în viaţa politică şi în cultivarea respectului pentru diferenţele dintre popoare, fiind bazată
pe afirmarea identităţii naţionale şi a principiilor toleranţei.
Lucrarea elucidează realizările secolului XX, precum folosirea ştiinţei în scopuri paşnice, în vederea asigurării unor
condiţii mai bune de viaţă şi răspândirea democraţiei şi a drepturilor omului. La fel, în articol sunt indicaţi paşii posibili,
necesari a fi întreprinşi în sfera educaţiei pentru a se preveni repetarea sau negarea unor evenimente înspăimântătoare
ale acestui secol, precum holocaustul, genocidele şi alte crime contra umanităţii, purificarea etnică şi masivele violări
ale drepturilor omului şi ale valorilor fundamentale pe care le susţine Consiliul Europei. |
||||||
|