Aspecte ale ghidării elevilor în cariera didactică: viziuni ale cadrelor didactice
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
640 9
Ultima descărcare din IBN:
2023-08-12 16:36
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.048.4:371.12 (2)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
SM ISO690:2012
SAVVA, Marianna. Aspecte ale ghidării elevilor în cariera didactică: viziuni ale cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2019, nr. 5(125), pp. 139-144. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(125) / 2019 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Aspecte ale ghidării elevilor în cariera didactică: viziuni ale cadrelor didactice

Aspects of guiding the students in the teaching careers visions of teachers

CZU: 37.048.4:371.12

Pag. 139-144

Savva Marianna
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 1 octombrie 2019


Rezumat

În acest articol prezentăm rezultatele experimentului pedagogic de constatare din perspectiva cadrelor didactice. Dat fiind că pe parcursul mai multor ani în instituţiile de învăţământ general ghidarea elevilor în cariera didactică reprezenta un proces căruia nu i s-a acordat atenția cuvenită (de altfel, ca și altor probleme persistente în sistemul educațional), consecința s-a dovedit a fi creșterea numărului de cadre didactice necesare. Astăzi se impun acțiuni concrete de soluționare a acestei ,,crize a cadrelor didactice" atât din partea instituțiilor statului, cât și din partea instituțiilor de învățământ general dar și universitar. Astfel, unul dintre obiectivele experimentului de constatare a reprezentat identificarea anumitor dimensiuni ale ghidării elevilor în cariera didactică în viziunea cadrelor didactice.

In this article we present the results of the pedagogical experiment of observation from the perspective of the teachers. Given that for several years, in general education institutions guiding students in the teaching career represented a process that was not given due attention as well as other persistent problems in the educational system, the consequence was the increase in the number of teachers required. Today it requires concrete actions to solve this "crisis of teachers" both from the state institutions, as well as for the general education institutions and also for the university. Thus, one of the objectives of the experiment of observation was to identify certain dimensions of student guidance in the teaching career in view of the teachers.

Cuvinte-cheie
ghidare în carieră didactică, cadre didactice, opinia cadrelor didactice, satisfacție profesională, motive, factori motivaţionali,

guidance in teaching career, teachers, teacher opinion, professional satisfaction, Motives, motivational factors