Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
790 26 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-18 13:04 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:53+54+57 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1212) |
Fizică (1735) |
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025) |
Științe biologice în general (3591) |
SM ISO690:2012 FRANŢUZAN, Ludmila. Învăţarea transformatoare – dimensiune a calităţii şi eficienţei procesului educaţional la educaţia ştiinţifică (Biologie, Fizică, Chimie). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 44-47. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:53+54+57 | ||||||
Pag. 44-47 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Articolul analizează conceptul de învăţare, în general, şi cel de învăţare transformatoare, în special. Învățarea este un fenomen complex și o activitate umană relevantă. Sunt examinate tipurile de învăţare prin asimilare, acomodare şi transformare, ca etape în formarea de competenţe specifice disciplinelor din cadrul educaţiei ştiinţifice (Biologie, Fizică, Chimie). Semnificativ este termenul de învăţare transformatoare, care implică schimbarea atitudinii pentru ceea ce cunoaşte şi felul în care cunoaşte elevul. În acest sens, şcoala trebuie să-i ofere celui educat premisele învăţării transformatoare, pentru a-i permite să se transforme singur şi să se adapteze la condiţiile sociale în permanentă schimbare. |
||||||
Cuvinte-cheie învăţare, transformare, schimbare, învăţare prin asimilare, învăţare prin acomodare, învăţare transformatoare, competenţă, unitate de învăţare, learning, transformation, change, learning by assimilation, learning by accommodating, transformational learning, learning unit |
||||||
|