Învăţarea transformatoare – dimensiune a calităţii şi eficienţei procesului educaţional la educaţia ştiinţifică (Biologie, Fizică, Chimie)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
790 26
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-18 13:04
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:53+54+57 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Fizică (1735)
Chimie. Cristalografie. Mineralogie (2025)
Științe biologice în general (3591)
SM ISO690:2012
FRANŢUZAN, Ludmila. Învăţarea transformatoare – dimensiune a calităţii şi eficienţei procesului educaţional la educaţia ştiinţifică (Biologie, Fizică, Chimie). In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 44-47. ISSN 1810-6455.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455

Învăţarea transformatoare – dimensiune a calităţii şi eficienţei procesului educaţional la educaţia ştiinţifică (Biologie, Fizică, Chimie)

Transformational Learning – a Dimension of Quality and Efficiency in the Teaching of Science (Biology, Physics, and Chemistry) in School

CZU: 37.02:53+54+57

Pag. 44-47

Franţuzan Ludmila
 
Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei
 
 
Disponibil în IBN: 15 septembrie 2019


Rezumat

Articolul analizează conceptul de învăţare, în general, şi cel de învăţare transformatoare, în special. Învățarea este un fenomen complex și o activitate umană relevantă. Sunt examinate tipurile de învăţare prin asimilare, acomodare şi transformare, ca etape în formarea de competenţe specifice disciplinelor din cadrul educaţiei ştiinţifice (Biologie, Fizică, Chimie). Semnificativ este termenul de învăţare transformatoare, care implică schimbarea atitudinii pentru ceea ce cunoaşte şi felul în care cunoaşte elevul. În acest sens, şcoala trebuie să-i ofere celui educat premisele învăţării transformatoare, pentru a-i permite să se transforme singur şi să se adapteze la condiţiile sociale în permanentă schimbare.

The article explores the concept of learning in general and transformational learning in particular. Learning is a complex phenomenon and a relevant human activity. We examine various forms of learning: through assimilation, accommodation, and transformation, as stages in the development of such competences that are specific to Science education (Biology, Physics, and Chemistry). A significant term is transformational learning, which involves a change in the attitude towards what the student knows and the way in which he learns it. Schools need to provide students with prerequisites for transformational learning, thus enabling them to transform themselves and to adapt to ever-changing social circumstances

Cuvinte-cheie
învăţare, transformare, schimbare, învăţare prin asimilare, învăţare prin acomodare, învăţare transformatoare, competenţă, unitate de învăţare,

learning, transformation, change, learning by assimilation, learning by accommodating, transformational learning, learning unit