Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
774 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-30 19:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.3+37.025 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3894) |
Probleme generale de didactică și metodică (1209) |
SM ISO690:2012 MORARU, Octombrina. Ludoteca – resursă de valoare a unei comunităţi sănătoase. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2018, nr. 3(109), pp. 47-50. ISSN 1810-6455. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | ||||||
Numărul 3(109) / 2018 / ISSN 1810-6455 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.015.3+37.025 | ||||||
Pag. 47-50 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este prezentat conceptul de ludotecă, un scurt istoric al apariţiei acestui serviciu socioeducativ la nivel internaţional și naţional. Sunt descrise tipurile, funcţiile de bază ale ludotecilor, activităţile ce pot fi desfăşurate, modalitățile prin care acestea pot oferi suport comunităţii în care funcționează. În Republica Moldova există circa 60 de ludoteci, marea lor majoritate activând în incinta instituţiilor de învăţământ. Ludoteca este o „bibliotecă” de jocuri – un spaţiu dotat cu tot ceea ce poate însemna joacă, unde fiecare copil alege cum să-şi petreacă timpul, jocul şi partenerii de joc – copii sau adulţi. La noi, ludotecile mai au ca scop şi ocuparea timpului liber al copiilor într-o manieră eficientă, într-un spaţiu sigur. Aici copiii reuşesc nu doar să se joace, dar şi să înveţe lucruri noi, să comunice şi să interacţioneze cu semenii şi adulţii. Investind în organizarea calitativă a timpului liber pentru copii, vom avea mâine o generaţie de adulţi ce au trăit o copilărie fericită. |
||||||
Cuvinte-cheie ludotecă, serviciu socioeducativ, joc didactic, copilărie armonioasă, Toy Library, socio-educational service, educational game, harmonious childhood |
||||||
|