Impactul factorilor stresanţi asupra comportamentului adolescenţilor
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
999 119
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-21 15:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.04:159.944. (1)
Educație din punctul de vedere al celui educat, al elevului. Îndrumare (250)
Psihologie (3396)
SM ISO690:2012
MOŞANU-ŞUPAC, Lora, RUSU, Elena, GLAVAN, Aurelia. Impactul factorilor stresanţi asupra comportamentului adolescenţilor. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 164-167. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Impactul factorilor stresanţi asupra comportamentului adolescenţilor
CZU: 37.04:159.944.

Pag. 164-167

Moşanu-Şupac Lora, Rusu Elena, Glavan Aurelia
 
Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

Factorii stresanţi generează transformări esenţiale în comportamentul adolescenţilor, afectând performanţele şcolare, abilităţile de comunicare, modul de a fi, a gândi, a acţiona, a percepe, impunând adolescenţilor trăiri afective declanşate de o serie de situaţii stresante, faţă de care ei sunt mult mai sensibili şi mai vulnerabili. Aceasta îi face pe adolescenţi să se simtă neliniştiţi, epuizaţi, revoltaţi, agresivi sau, dimpotrivă, frustraţi, anxioşi, închişi în sine cu o stimă de sine scăzută. Cunoaşterea factorilor stresanţi şi a modului de a răspunde la stres este substanţială pentru formarea unui comportament adecvat, armonios, social pozitiv, dar şi o sursă de implementare a tehnicilor de management al stresului.

Stress factors generate essential transformations in teenagers behavior, affecting scholar performances, abilities of communicating, the way of being, of thinking, acting, perceiving, imposing affective feelings to teenagers, caused by a series of stress situations, to which teenagers are much more sensible and vulnerable. This is making teenagers feel worried, exhausted, outraged, aggressive, or vice versa, frustrated, anxious, closed inside themselves with a very low autorespect. Knowing the stress factors and the way of reacting to stress is substantial for the formation of an adequate, harmonious, socially positive behavior, and it is a source of implementing the techniques of stress management.

Cuvinte-cheie
stres, factori stresanţi, adolescenţi,

evaluarea stresului, comportamentul adolescenţilor, schimbări în comportamentul adolescenţilor