Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
892 57 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 12:48 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:371.134 (1) |
Probleme generale de didactică și metodică (1215) |
SM ISO690:2012 RUSU, Elena. Impactul, interferenţele şi valoarea inteligenţei emoţionale în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 40-44. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:371.134 | ||||||
Pag. 40-44 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Inteligenţa emoţională este considerată un predictor de încredere al succesului profesional, oferind mai multe opor-tunităţi în adaptarea socială, perceperea corectă a emoţiilor, luarea deciziilor, stabilirea şi menţinerea relaţiilor interper-sonale pozitive, integrarea profesională eficientă. Cadrele didactice cu nivel înalt al inteligenţei emoţionale pot să identi-fice şi să gestioneze corect atât propriile emoţii, cât şi ale celorlalţi. Ele cooperează eficient în cadrul grupurilor de muncă, au o puternică motivaţie intrinsecă, sunt flexibile în comportament, pot evita şi rezolva conflictele ce apar, sunt mai abile şi optimiste. Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a investigaţiei rezidă în abordarea fenomenului privind inteligenţa emo-ţională în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice. |
||||||
Cuvinte-cheie inteligenţă, Inteligenţa emoţională, inteligenţa generală, succes profesional, cadre didactice, interferenţele inteligenţei emoţionale |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Rusu, E.</creatorName> <affiliation>Universitatea de Stat din Tiraspol, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Impactul, interferenţele şi valoarea inteligenţei emoţionale în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2017</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISSN' relationType='IsPartOf'>1857-2103</relatedIdentifier> <subjects> <subject>inteligenţă</subject> <subject>Inteligenţa emoţională</subject> <subject>inteligenţa generală</subject> <subject>interferenţele inteligenţei emoţionale</subject> <subject>succes profesional</subject> <subject>cadre didactice</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.02:371.134</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2017-04-28</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Journal article</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'>Inteligenţa emoţională este considerată un predictor de încredere al succesului profesional, oferind mai multe opor-tunităţi în adaptarea socială, perceperea corectă a emoţiilor, luarea deciziilor, stabilirea şi menţinerea relaţiilor interper-sonale pozitive, integrarea profesională eficientă. Cadrele didactice cu nivel înalt al inteligenţei emoţionale pot să identi-fice şi să gestioneze corect atât propriile emoţii, cât şi ale celorlalţi. Ele cooperează eficient în cadrul grupurilor de muncă, au o puternică motivaţie intrinsecă, sunt flexibile în comportament, pot evita şi rezolva conflictele ce apar, sunt mai abile şi optimiste. Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a investigaţiei rezidă în abordarea fenomenului privind inteligenţa emo-ţională în asigurarea succesului profesional al cadrelor didactice. </description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'>Emotional intelligence is considered a trustworthy predictor of the professional success, offering several opportunities in social adaptation, in right perception of the emotions, at taking decisions, in establishing and maintaining positive interpersonal relationships, in efficient professional integration. Teachers with hight level of emotional intelligence can correctly identify and manage their own and others emotions, can cooperate efficiently inside working groups, have a strong inner motivation, are flexible in their behaving, can avoid and solve conflicts, are more skillful and optimistic. The scientifical novelty and originality of the investigation consists in approaching the phenomenon of emotional intelli-gence in guaranteeing professional success of the teachers. </description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>