De la didactica şcolară la cea universitară şi andragogie: repere pentru asigurarea continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
898 13
Ultima descărcare din IBN:
2023-04-30 14:30
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.02:37.013.83:378.14 (1)
Probleme generale de didactică și metodică (1212)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
GORAŞ-POSTICĂ, Viorica. De la didactica şcolară la cea universitară şi andragogie: repere pentru asigurarea continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2017, nr. 5(105), pp. 15-21. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 5(105) / 2017 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

De la didactica şcolară la cea universitară şi andragogie: repere pentru asigurarea continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică
CZU: 37.02:37.013.83:378.14

Pag. 15-21

Goraş-Postică Viorica
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 22 mai 2017


Rezumat

În articol este abordată problematica asigurării continuităţii studiilor universitare la nivel de tehnologie didactică, în baza elementelor constitutive principiale din didactica universitară şi andragogie. Aşa cum didactica universitară preia anumite elemente din didactica şcolară, adaptându-le în mod creativ la specificul învăţării tinerilor, andragogia oferă tehnologii preţioase pentru instruirea calitativă prin intermediul programelor de masterat, la care în ultimul timp se în-scriu tot mai mulţi adulţi candidaţi şi chiar persoane de vârsta a treia. Calificarea profesională avansată prin competenţe funcţionale în multiple contexte de pe piaţa muncii constituie finalitatea de bază în reformarea continuă a învăţământu-lui superior.

The article deals with the issue of continuity between university levels of teaching from the perspective of technologies, based on the constituent principled on university didactic and andragogy. As teaching university takes elements from teaching school, adapting them creatively to the specific learning of young people, andragogy provides technologies precious training quality through masters programs, which lately enroll more and more adults and even people age III. Advanced professional qualifications by functional skills, available in multiple contexts of labor market reform is the basic purpose of continuing reform of higher education.

Cuvinte-cheie
continuitate, licență, didactică universitară, andragogie, tehnologie didactică, calitate, profesori universitari, studenţi,

master