Межпредметные связи «математика - философия» в словацкой гимназии
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
788 5
Ultima descărcare din IBN:
2020-09-10 11:02
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:[51+1](437.6) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Matematică (1657)
FILOSOFIE. PSIHOLOGIE (4597)
SM ISO690:2012
АМБРОЗЫ, Мариан. Межпредметные связи «математика - философия» в словацкой гимназии. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2014, nr. 2(5), pp. 8-20. ISSN 1857-0623.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 2(5) / 2014 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Межпредметные связи «математика - философия» в словацкой гимназии
CZU: 37.016:[51+1](437.6)

Pag. 8-20

Амброзы Мариан
 
Vysoka skola medzinarodneho podnikania ISM
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 15 noiembrie 2016


Rezumat

Articolul este dedicat studiului relațiilor interdisciplinare dintre filosofie și matematică. Se demonstrează că anumite probleme specifice matematicii evocă probleme filosofice și comparații care apar în procesul de predare a matematicii şi filosofiei. Se acordă atenţie deosebită unor aspecte ale predării matematicii în gimnaziu care au legătură cu istoria matematicii şi filozofia.

The article deals with the interdisciplinary relationships between philosophy and mathematics. We are trying to point at some specific problems of mathematics evoking some philosophical questions and comparisons that arise at the process of teaching. We are focusing on aspects of teaching secondary school mathematics that are related to the history of mathematics and philosophy.

Cuvinte-cheie
filosofie, matematică, istorie, gimnaziu