Esenţa şi destinul omului – temă prioritară de reflecţie în filosofia românească
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
1244 39
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-30 20:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
130.1(498) (1)
Filosofia spiritului. Metafizica vieții spirituale (171)
SM ISO690:2012
COANDĂ, Svetlana. Esenţa şi destinul omului – temă prioritară de reflecţie în filosofia românească. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice), 2015, nr. 10(90), pp. 114-118. ISSN 1811-2668.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Umanistice)
Numărul 10(90) / 2015 / ISSN 1811-2668 /ISSNe 2345-1009

Esenţa şi destinul omului – temă prioritară de reflecţie în filosofia românească
CZU: 130.1(498)

Pag. 114-118

Coandă Svetlana
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 25 februarie 2016


Rezumat

Articolul dat este consacrat studierii concepţiilor unor mari gânditori români din sec. XIX–XX: Mihai Eminescu, Titu Maiorescu, Constantin Rădulescu-Motru, Constantin Noica, Lucian Blaga, Mircea Eliade, despre esenţa complexă a omului şi destinul său, mentalitatea omului modern, tendinţa de a se salva de teroarea istoriei, despre sistemul de valori care profilează specificul, sensul vieţii şi activităţii omului modern. Este argumentată teza că reflecţiile şi concluziile proeminenţilor noştri înaintaşi despre om ca unitate a sacrului şi profanului, ca fiinţă creatoare de cultură şi valori rămân actuale şi importante pentru procesul instructiv-educaţional contemporan.

The given article is dedicated to studying the conceptions of the great Romanian thinkers from the XIX-XX centuries: Mihai Eminescu, Titu Maiorescu, Constantin Radulescu-Motru, Constantin Noica, Lucian Blaga, Mircea Eliade; concepts about the complex human essence and destiny, the mentality of the modern man, the tendency to be saved from the dread of history, the system of values that profile the specificity and the meaning of life and of the activity of the modern man. The study offers arguments that the reflections and the conclusions of our prominent precursors about man as a unity of the profane and the sacred, as a creator of culture and values remain actual and important to the contemporary instructive-educational process.

Cuvinte-cheie
om, condiţie umană, valori, sensul vieţii, educaţie, vocaţie, profesionalism, umanism.,

libertatea de gândire, personalitate energetică, destin creator