Valorile în contextul filosofiei şcolii de la Baden
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
937 29
Ultima descărcare din IBN:
2023-11-26 17:33
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
14 (7126)
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (98)
SM ISO690:2012
GÎNCU, Irina. Valorile în contextul filosofiei şcolii de la Baden. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 14-17. ISSN 1857-2103.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Valorile în contextul filosofiei şcolii de la Baden
CZU: 14

Pag. 14-17

Gîncu Irina
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 4 septembrie 2015


Rezumat

În articol este studiată evoluţia şi configurarea ideii de valoare din perspectiva filosofiei Şcolii de la Baden. Reprezentanţii acestei şcoli, W.Windelband şi H.Rickert, sunt consideraţi fondatorii teoriei valorilor, care şi-au adus aportul prin conceptualizarea şi clarificarea mai multor dimensiuni ale teoriei valorilor. Autorul cercetează această problemă, analizând diverse apecte ale filosofiei sec. al XX-lea, definitivând contribuţia acestora pentru evoluţia teoriei despre valori.

The article investigates the evolution and the development of the concept of value from the perspective of Baden School philosophy. The representatives of this philosophical trend are W.Windelband and H.Rickert, who are considered to be the founders of theory of values, axiology. The philosophers contributed a lot by conceptualizing different aspects of the theory of values. The author does some research and analyses different perspectives of the 20th century philosophy, explaining the philosophers' contribution to the development of values theories.

Cuvinte-cheie
valoare, obiect, subiect, axiologie,

obiectivism, autonomism, neokantian.