Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
937 29 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-11-26 17:33 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
14 (7126) |
Sisteme filosofice. Concepții, orientări, curente, școli filosofice (98) |
SM ISO690:2012 GÎNCU, Irina. Valorile în contextul filosofiei şcolii de la Baden. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2014, nr. 9(79), pp. 14-17. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 9(79) / 2014 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 14 | ||||||
Pag. 14-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol este studiată evoluţia şi configurarea ideii de valoare din perspectiva filosofiei Şcolii de la Baden. Reprezentanţii
acestei şcoli, W.Windelband şi H.Rickert, sunt consideraţi fondatorii teoriei valorilor, care şi-au adus aportul prin conceptualizarea şi clarificarea mai multor dimensiuni ale teoriei valorilor. Autorul cercetează această problemă, analizând diverse apecte ale filosofiei sec. al XX-lea, definitivând contribuţia acestora pentru evoluţia teoriei despre valori. |
||||||
Cuvinte-cheie valoare, obiect, subiect, axiologie, obiectivism, autonomism, neokantian. |
||||||
|