Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1114 60 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-21 09:02 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.126-057.87 (2) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
SM ISO690:2012 REPIDA, Tatiana, COJOCARU, Natalia. Dinamica şi rolul grupului de studenţi în formarea profesională (preliminarii pentru un studiu calitativ elaborat) . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2015, nr. 5(85), pp. 49-55. ISSN 1857-2103. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(85) / 2015 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.126-057.87 | ||||||
Pag. 49-55 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Mediul universitar se prezintă ca un sistem complex de grupuri sociale, printre care şi grupul de studenţi, caracterizate
prin norme şi valori comune, roluri şi poziţii sociale, o reţea de interacţiuni şi influenţe reciproce. Spre deosebire
de grupul/clasa de elevi, grupul de studenţi, ca un mediu de formare şi dezvoltare, configuraţia, procesele şi dinamica
acestuia, influenţele şi presiunile sociale pe care le exercită acest grup asupra membrilor, au fost mai puţin studiate.
Necesitatea cunoaşterii aspectelor psihosociale legate de funcţionarea grupului de studenţi derivă din faptul că acesta
acţionează ca un câmp de forţe pozitive (cooperare, solidaritate şi susţinere reciprocă), dar şi negative (conflicte intragrupale,
lipsa de competiţie, colegi problematici), care influenţează activitatea de învăţare, performanţele şi climatul
socioafectiv al grupului. Din aceste considerente, un studiu complex şi elaborat privind funcţionarea acestui grup va
oferi premise pentru o mai bună înţelegere a implicaţiilor acestui grup asupra personalităţii studentului. Prin acest articol
ne-am propus să analizăm doar unul dintre aceste aspecte – rolul grupului de studenţi în formarea lor profesională, mai
exact – opiniile şi percepţiile studenţilor cu referire la acest aspect. |
||||||
Cuvinte-cheie grup, grup social, formare profesională., grup de elevi/studenţi |
||||||
|