Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
1121 33 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-14 08:20 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.02:[811.135.1+821.135.1] (30) |
Probleme generale de didactică și metodică (1235) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1468) |
Literatură romanică balcanică (Literatură română) (2118) |
SM ISO690:2012 GHICOV, Adrian, CALLO, Tatiana. O perspectivă constructivistă a textului în manualul şcolar de limba şi literatura română. In: Univers Pedagogic, 2012, nr. 3(35), pp. 11-17. ISSN 1811-5470. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Univers Pedagogic | ||||||
Numărul 3(35) / 2012 / ISSN 1811-5470 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.02:[811.135.1+821.135.1] | ||||||
Pag. 11-17 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Materialul expune o viziune asupra manualului şcolar în general şi a manualului de limba şi literatura română în special, din perspectiva ideilor constructiviste, cu specificarea relaţiei manual-text, text-elev. Sunt analizate funcţiile manualului, rolul lui, calitatea lui de a veni înspre elev, cu toate textele pe care le conţine. Acceptarea/neacceptarea textului sunt factori definitorii în atribuirea de semnificaţii procesului de învăţare în ansamblul său, iar punctul de referinţă al unui manual şcolar trebuie să fie realitatea înconjurătoare. |
||||||
|
Cerif XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <CERIF xmlns='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1' xsi:schemaLocation='urn:xmlns:org:eurocris:cerif-1.5-1 http://www.eurocris.org/Uploads/Web%20pages/CERIF-1.5/CERIF_1.5_1.xsd' xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' release='1.5' date='2012-10-07' sourceDatabase='Output Profile'> <cfResPubl> <cfResPublId>ibn-ResPubl-21576</cfResPublId> <cfResPublDate>2012-07-02</cfResPublDate> <cfVol>35</cfVol> <cfIssue>3</cfIssue> <cfStartPage>11</cfStartPage> <cfISSN>1811-5470</cfISSN> <cfURI>https://ibn.idsi.md/ro/vizualizare_articol/21576</cfURI> <cfTitle cfLangCode='RO' cfTrans='o'>O perspectivă constructivistă a textului în manualul şcolar de limba şi literatura română</cfTitle> <cfAbstr cfLangCode='RO' cfTrans='o'>Materialul expune o viziune asupra manualului şcolar în general şi a manualului de limba şi literatura română în special, din perspectiva ideilor constructiviste, cu specificarea relaţiei manual-text, text-elev. Sunt analizate funcţiile manualului, rolul lui, calitatea lui de a veni înspre elev, cu toate textele pe care le conţine. Acceptarea/neacceptarea textului sunt factori definitorii în atribuirea de semnificaţii procesului de învăţare în ansamblul său, iar punctul de referinţă al unui manual şcolar trebuie să fie realitatea înconjurătoare.</cfAbstr> <cfAbstr cfLangCode='EN' cfTrans='o'>The study reflects a vision concerning school textbooks in general and school textbooks of Romanian in particular, as seen from a constructivist perspective, exploring the relationship between textbook and text and text and pupil. The author analyses the functions of a textbook, its role, its quality of coming to the pupil with all its texts. Acceptance of the text or lack thereof is a defining factor in the attribution of significations to the learning process as a whole, while immediate reality ought to be a textbook’s main point of reference.</cfAbstr> <cfResPubl_Class> <cfClassId>eda2d9e9-34c5-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>759af938-34ae-11e1-b86c-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-07-02T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfResPubl_Class> <cfClassId>e601872f-4b7e-4d88-929f-7df027b226c9</cfClassId> <cfClassSchemeId>40e90e2f-446d-460a-98e5-5dce57550c48</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-07-02T24:00:00</cfStartDate> </cfResPubl_Class> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-25478</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-07-02T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> <cfPers_ResPubl> <cfPersId>ibn-person-303</cfPersId> <cfClassId>49815870-1cfe-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassId> <cfClassSchemeId>b7135ad0-1d00-11e1-8bc2-0800200c9a66</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-07-02T24:00:00</cfStartDate> </cfPers_ResPubl> </cfResPubl> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-25478</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-25478-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-07-02T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Ghicov</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Adrian</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> <cfPers> <cfPersId>ibn-Pers-303</cfPersId> <cfPersName_Pers> <cfPersNameId>ibn-PersName-303-2</cfPersNameId> <cfClassId>55f90543-d631-42eb-8d47-d8d9266cbb26</cfClassId> <cfClassSchemeId>7375609d-cfa6-45ce-a803-75de69abe21f</cfClassSchemeId> <cfStartDate>2012-07-02T24:00:00</cfStartDate> <cfFamilyNames>Callo</cfFamilyNames> <cfFirstNames>Tatiana</cfFirstNames> </cfPersName_Pers> </cfPers> </CERIF>