Educația pentru integritate în instituțiile de învățământ
Închide
83 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-06-18 21:53
SM ISO690:2012
CERBUŞCA, Pavel. Educația pentru integritate în instituțiile de învățământ. In: Clubul PAIDEIA altfel: provocări și soluții pentru învățarea online, Chişinău: 2021, pp. 82-90. ISBN 978-9975-3013-3-6)
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Clubul PAIDEIA altfel: provocări și soluții pentru învățarea online
2021 / ISBN 978-9975-3013-3-6).

Educația pentru integritate în instituțiile de învățământ


Pag. 82-90

Cerbuşca Pavel12
 
1 Centrul Educaţional Pro Didactica,
2 Liceul Teoretic Republican „Aristotel”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 mai 2024


Rezumat

Corruption is recognized as one of the most serious and controversial issues in Moldova. This is one of the main barriers to the progress of society and the establishment of a state based on democracy and rule of law. The study of the problem and consequences of corruption should be organized by clarifying general topics, by describing indirectly case studies and analyzing people’s behavior, referring to examples of ethical conduct. Consequently, the key point in education for integrity is the cultivation of a set of values and a zero tolerance towards the violation of social norms.

Cuvinte-cheie
education, integrity, corruption, democracy, value, attitude, freedom