Particularităţile apariţiei şi manifestării conflictelor în instituţiile de educaţie timpurie
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
88 11
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 20:12
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.48:005.9:373.2 (3)
Procese sociale. Dinamică socială (583)
Tipuri de management (317)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2026)
SM ISO690:2012
PETREA, Mioara-Daniela. Particularităţile apariţiei şi manifestării conflictelor în instituţiile de educaţie timpurie. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2024, nr. 9(169), pp. 160-164. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_23
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației)
Numărul 9(169) / 2024 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025

Particularităţile apariţiei şi manifestării conflictelor în instituţiile de educaţie timpurie

The particularities of the appearance and manifestation of conflicts in early education institutions

DOI:https://doi.org/10.59295/sum9(169)2024_23
CZU: 316.48:005.9:373.2

Pag. 160-164

Petrea Mioara-Daniela
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2024


Rezumat

Acest articol, prezintă particularităţile de manifestare a conflictelor în instituţiile de educaţie timpurie, tipurile de conflicte care se întâlnesc în grădiniţe, strategii de prevenire a conflictelor şi tipuri de reacţie atunci când o persoană este implicată într-un conflict. În articol sunt evidenţiate o parte din motivele conflictelor, precum şi premisele apariţiei acestora. Conflictele între preşcolari sunt cele mai des întâlnite, ele iau naştere de la grupa mică, principalele motive fiind nevoia de afirmare, nevoia de autonomie, nevoia de autorealizare, nevoia de autoapărare. Cadrul didactic are un rol esenţial în aplanarea conflictelor, atât în sala de grupă, cât şi în relaţia cu părinţii preşcolarilor. Articolul prezintă exemple de conflicte între managerul unei instituţii de învăţământ preşcolar şi cadrele didactice, precum şi exemple de conflicte apărute între educatoare.

This article presents the particularities of the manifestation of conflicts in early education institutions, the types of conflicts that occur in kindergartens, conflict prevention strategies and types of reaction when a person is involved in a conflict. The article highlights some of the reasons for the conflicts, as well as the premises for their appearance. Conflicts between preschoolers are the most common, they arise from the small group, the main reasons being the need for affirmation, the need for autonomy, the need for self-realization, the need for self-defense. The teaching staff has an essential role in resolving conflicts, both in the classroom and in the relationship with the parents of preschoolers. The article presents examples of conflicts between the manager of a preschool educational institution and the teaching staff, as well as examples of conflicts between teachers.

Cuvinte-cheie
conflicte, învăţământ preşcolar, cadre didactice, cadre didactice, manager, părinţi, preşcolari,

conflicts, preschool education, teachers, manager, parents, preschoolers