Articolul precedent |
Articolul urmator |
186 7 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-05-20 21:06 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.026:57 (2) |
Probleme generale de didactică și metodică (1235) |
Științe biologice în general (3645) |
SM ISO690:2012 PLACINTA, Daniela. Strategii de învățare la biologie prin activități de cercetare în învățământul genera. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 269-275. ISBN 978-9975-46-859-6. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023 | ||||||
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale" Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 37.026:57 | ||||||
Pag. 269-275 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În perioada şcolară, când formarea personalităţii are loc în funcţie de caracteristicile de vârstă, cadrele didactice adoptă strategii eficiente de însuşire a unităţilor de conţinut în mod individualizat, adaptate stilurilor de învăţare ale elevilor. La disciplina Biologie, ca la toate disciplinele din Planul-cadru, se aplică strategii de învățare, axate pe principiile Didacticii. Ulterior, cercetarea în biologie direcționează cele mai adecvate strategii în atingerea scopurilor de învățare prin mai multe metode, precum problematizarea, modelarea etc., rezultate din investigațiile cognitive ale scopurilor urmărite. Activitățile de cercetare depind de mai mulți factori care valorifică potențialul de aplicare al competențelor specifice disciplinei Biologie. |
||||||
Cuvinte-cheie strategii, cercetare, învăţare, biologie, problematizare, modele, Strategies, research, learning, biology, problematization, Models |
||||||
|
DataCite XML Export
<?xml version='1.0' encoding='utf-8'?> <resource xmlns:xsi='http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance' xmlns='http://datacite.org/schema/kernel-3' xsi:schemaLocation='http://datacite.org/schema/kernel-3 http://schema.datacite.org/meta/kernel-3/metadata.xsd'> <creators> <creator> <creatorName>Placinta, D.</creatorName> <affiliation>Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC, Moldova, Republica</affiliation> </creator> </creators> <titles> <title xml:lang='ro'>Strategii de învățare la biologie prin activități de cercetare în învățământul genera</title> </titles> <publisher>Instrumentul Bibliometric National</publisher> <publicationYear>2023</publicationYear> <relatedIdentifier relatedIdentifierType='ISBN' relationType='IsPartOf'>978-9975-46-859-6</relatedIdentifier> <subjects> <subject>strategii</subject> <subject>cercetare</subject> <subject>învăţare</subject> <subject>biologie</subject> <subject>problematizare</subject> <subject>modele</subject> <subject>Strategies</subject> <subject>research</subject> <subject>learning</subject> <subject>biology</subject> <subject>problematization</subject> <subject>Models</subject> <subject schemeURI='http://udcdata.info/' subjectScheme='UDC'>37.026:57</subject> </subjects> <dates> <date dateType='Issued'>2023</date> </dates> <resourceType resourceTypeGeneral='Text'>Conference Paper</resourceType> <descriptions> <description xml:lang='ro' descriptionType='Abstract'><p>În perioada şcolară, când formarea personalităţii are loc în funcţie de caracteristicile de vârstă, cadrele didactice adoptă strategii eficiente de însuşire a unităţilor de conţinut în mod individualizat, adaptate stilurilor de învăţare ale elevilor. La disciplina Biologie, ca la toate disciplinele din Planul-cadru, se aplică strategii de învățare, axate pe principiile Didacticii. Ulterior, cercetarea în biologie direcționează cele mai adecvate strategii în atingerea scopurilor de învățare prin mai multe metode, precum problematizarea, modelarea etc., rezultate din investigațiile cognitive ale scopurilor urmărite. Activitățile de cercetare depind de mai mulți factori care valorifică potențialul de aplicare al competențelor specifice disciplinei Biologie.</p></description> <description xml:lang='en' descriptionType='Abstract'><p>During the school period, when personality formation takes place according to age characteristics, the teaching staff adopts effective strategies for the acquisition of content units in an individualized way, adapted to the students’ learning styles. In the subject of Biology, as in all subjects in the Framework Plan, learning strategies are applied, focused on the principles of Didactics. Subsequently, research in biology directs the most appropriate strategies in achieving learning goals through several methods, such as problematization, modeling etc., resulting from cognitive investigations of the goals pursued. Research activities depend on several factors that capitalize on the application potential of the competences specific to the Biology discipline.</p></description> </descriptions> <formats> <format>application/pdf</format> </formats> </resource>