Educația/învățarea altfel, dar... La fel?
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
77 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-28 09:39
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
VICOL, Nelu. Educația/învățarea altfel, dar... La fel? In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 69-76. ISBN 978-9975-46-859-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale"
Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023

Educația/învățarea altfel, dar... La fel?

CZU: 373.091

Pag. 69-76

Vicol Nelu
 
Institutul de Cercetare, Inovare și Transfer Tehnologic, UPSC
 
 
Disponibil în IBN: 12 februarie 2024


Rezumat

Învăţarea are un rol foarte important, semnificând o problemă fundamentală a educaţiei și este condiţia esențială pentru dezvoltarea oricărui individ şi a oricărei societăţi. Dar cum să optimizăm învăţarea? Cum să organizăm şcolile pentru sistemul și pentru procesul de învăţământ? Cum să le finanţăm? Cum să asigurăm școala cu resurse umane de calitate? Indiferent cum am organiza, cum am finanţa sau cum am conduce învățarea, educația și şcolile, indiferent care politici de resurse umane am aplica, dacă nu reuşim să optimizăm învăţarea, n-am făcut nimic. Criteriul ultim de reuşită a oricărei soluţii referitoare la educaţie este măsura în care soluţia respectivă contribuie la o mai bună învăţare, deci la o ambianță educativă a școlii și a cadrelor didactice prin învățarea reușită.

Learning plays a very important role, it is a fundamental problem of education and is the fundamental condition for the development of any individual and any society. But how to optimize learning? How to organize schools and education system? How to finance them? How to ensure the quality human resource - teachers? Regardless of how we organized, how we finance or how to drive the schools, no matter what human resources policies we apply, if we fail to optimize learning, we have done nothing. The ultimate criterion of success of any solution regarding education is, therefore, the extent to which the solution contributes to a better learning, so to an educational environment and teachers through success.

Cuvinte-cheie
învăţare, cadru didactic, elev, curriculum, valori educaţionale,

learning, teacher, student, curriculum, educational value