Provocări și răspunsuri educaționale generate de dinamica tehno-socială actuală
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
134 4
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-01 18:17
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.013:004 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4189)
SM ISO690:2012
CUCOŞ, Constantin. Provocări și răspunsuri educaționale generate de dinamica tehno-socială actuală. In: Învățarea școlară în contextul provocărilor societale, 23 iunie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, pp. 15-27. ISBN 978-9975-46-859-6.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Învățarea școlară în contextul provocărilor societale 2023
Simpozionul "Învățarea școlară în contextul provocărilor societale"
Chişinău, Moldova, 23 iunie 2023

Provocări și răspunsuri educaționale generate de dinamica tehno-socială actuală

CZU: 37.013:004

Pag. 15-27

Cucoş Constantin
 
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 11 februarie 2024


Rezumat

Acest articol examinează provocările educației legate de tehnologiile informației și comunicațiilor. Școala trebuie să răspundă acestor provocări și să asigure schimbările de accent în ceea ce privește învățarea școlară și metodologiile didactice pentru a forma o atitudine responsabilă, în perspectiva conservării dar și a creșterii spiritualizării și umanizării lumii în care trăim. Articolul evidențiază o serie de schimbări de accent în ceea ce privește generarea cunoștințelor și transmiterea acesteia prin practici educaționale – prin școală – în condițiile extinderii noilor mijloace de informare și comunicare.

This article examines the challenges of education related to information and communication technologies. School must respond to these challenges and ensure the changes in emphasis regarding school learning and didactic methodologies in order to form a responsible attitude, in the perspective of preserving but also increasing the spiritualization and humanization of the world we live in. The article highlights a series of shifts in emphasis regarding the generation of knowledge and its transmission through educational practices – through school – under the conditions of the extension of new means of information and communication.

Cuvinte-cheie
information technologies, education, online education, avatars, skills,

tehnologii informaţionale, educaţie, Educație Online, avatare, competențe