Valorile educației în curriculum din România și Republica Moldova în context european
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
58 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-23 10:11
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016(478+498) (1)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3950)
SM ISO690:2012
CIOBANU, Ștefania-Mona-Lisa. Valorile educației în curriculum din România și Republica Moldova în context european. In: EU: Building links to Eastern Partnership Countries, Ed. Ediția 1, 15-16 martie 2023, Chişinău. Chişinău: 2023, Ediția 1, pp. 195-199. ISBN 978-9975-175-46-3.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EU: Building links to Eastern Partnership Countries
Ediția 1, 2023
Conferința "EU: Building links to Eastern Partnership Countries"
Ediția 1, Chişinău, Moldova, 15-16 martie 2023

Valorile educației în curriculum din România și Republica Moldova în context european

CZU: 37.016(478+498)

Pag. 195-199

Ciobanu Ștefania-Mona-Lisa
 
Universitatea de Stat din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2024


Rezumat

In this study, the legislation and curricula in education from România and Republic of Moldova were comparatively analysed, regarding the promotion of values in the European context. Examining the national framework ,documents with legislative content and school curriculum from the two states, it is very important to understand how the values projected by curriculum are reflected in the relationship between education and the skills that from the national and european conciousness. The main objective of the study consists in the analysis of the on formation values in education in România and the Republic of Moldova at the level of highest purposes.

În acest studiu, au fost analizate comparativ legislația și curricula în învățământul din România și Republica Moldova, privitoare la promovarea valorilor în contextul european. Examinarea cadrului național, a documentelor cu conținut legislativ și curricular școlar din cele două state este foarte importantă pentru înțelegerea modului în care valorile proiectate de curriculum se reflectă în raportul dintre educație și competențele care formează conștiința națională și europeană. Obiectivul principal al studiului constă în analiza viziunii asupra formării valorilor în învățământul din România și Republica Moldova la nivel de finalități și de proces al sistemelor de învățământ.

Cuvinte-cheie
education, curricular values, European context, curriculum, legislation, National, normativ, identity,

educaţie, valori curriculare, context european, curriculum, legislaţie, national, normativ, identitate