Profitul ascuns în spatele unei creaţii
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
108 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-14 15:25
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
347.78 (135)
Drept comercial. Dreptul societăţilor comerciale (1292)
SM ISO690:2012
MOISEI, Andrei. Profitul ascuns în spatele unei creaţii . In: Intellectus, 2023, nr. 2, pp. 6-16. ISSN 1810-7079. DOI: https://doi.org/10.56329/1810-7087.23.2.01
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Intellectus
Numărul 2 / 2023 / ISSN 1810-7079 /ISSNe 1810-7087

Profitul ascuns în spatele unei creaţii

The Profit Hidden Behind a Creation

DOI:https://doi.org/10.56329/1810-7087.23.2.01
CZU: 347.78

Pag. 6-16

Moisei Andrei
 
Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI)
 
 
Disponibil în IBN: 5 ianuarie 2024


Rezumat

The liberalization of market relations off ered special opportunities to the business fi eld that led to the generation of profi ts with the involvement of goods and services where one and the same product can be involved in commercial relations several times, it being important that this product present value and be held in possession by the person concerned. A category of products, interesting for the business fi eld, has become the one focused on intellectual products, these having a high capacity to generate profi ts especially in the digital era in which we are and largely due to the increased accessibility of these objects and the immaterial aspect thereof, the only problem being the enforcement of copyright, especially the right to remuneration of the authors, in this sense there is the eternal confl ict between those who want “high” royalties for copyrights and those who do not want to pay anything for the use of these rights. Certain situations in this category of confl icts are subject to analysis in this article.

Liberalizarea relaţiilor de piaţă a oferit oportunităţi deosebite domeniului de afaceri care au dus la generarea de profi turi cu implicarea de bunuri și servicii unde unul și același produs poate fi implicat în relaţiile comerciale de mai multe ori, important fi ind ca acest produs să prezinte valoare și să fi e deţinut în posesie de cel interesat. O categorie de produse, interesante pentru domeniul afacerilor, a devenit cea axată pe produsele intelectuale, acestea având o capacitate mare de a genera profi turi mai ales în era digitală în care ne afl ăm și în mare parte datorită accesibilităţii sporite la aceste obiecte și aspectului imaterial al lor, singura problemă constând în respectarea drepturilor de autor, în special a dreptului la remuneraţie al autorilor, în acest sens existând veșnicul confl ict între cei care vor onorarii „mari” pentru drepturile de autor și cei care nu vor să plătească nimic pentru utilizarea acestor drepturi. Anumite situaţii din această categorie de confl icte sunt supuse analizei în prezentul articol.

Cuvinte-cheie
intellectual property, copyright, literary work, databases, libraries,

proprietate intelectuală, drept de autor, operă literară, baze de date, biblioteci