Simion CARP, Elena CARP Specificul instruirii și particularitățile activității bibliotecii școlii de miliție a MAI URSS din Chișinău (anii 1940-1965)
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
77 1
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-12 18:00
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
[378.4+027](478)(091) (1)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Biblioteconomie (690)
SM ISO690:2012
CARP, Simion, CARP, Elena. Simion CARP, Elena CARP Specificul instruirii și particularitățile activității bibliotecii școlii de miliție a MAI URSS din Chișinău (anii 1940-1965). In: Legea şi Viaţa, 2023, nr. 3(375), pp. 7-22. ISSN 2587-4365. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.8388465
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Legea şi Viaţa
Numărul 3(375) / 2023 / ISSN 2587-4365 /ISSNe 2587-4373

Simion CARP, Elena CARP Specificul instruirii și particularitățile activității bibliotecii școlii de miliție a MAI URSS din Chișinău (anii 1940-1965)

The specific training and particularities of the activity of the library of the school of militia of the MIA of the USSR in Chisinau (years 1940-1965)

DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.8388465
CZU: [378.4+027](478)(091)

Pag. 7-22

Carp Simion, Carp Elena
 
Academia „Ştefan cel Mare“ a MAI al Republicii Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 3 ianuarie 2024


Rezumat

Autorii şi-au propus să investigheze în cadrul articolului de față specificul formării profesionale la școala de miliție din oraşul Chişinău în perioada anilor 1940-1965, particularitățile activității bibliotecii acestei instituții de învățământ și impactul procesului de studii specific acestei școli asupra conștiinței absolvenților. Astfel, se constată că școala de miliție avea nevoie de literatură ideologică, editată la comanda regimului totalitar comunist. Literatura era cenzurată și expediată centralizat de către structurile ierarhic superioare, responsabile de sistemul de învățământ, către instituțiile subordonate. Potrivit autorilor, educația ideologică a cursanților în cadrul acestei instituții era o sarcină prioritară a cadrelor didactice. Totodată, în timpul studiilor cursanții participau la manifestări cultural-artistice și ideologice conform programelor coordonate cu autoritățile sovietice de la Moscova. Scopul era de a educa loialitatea cadrelor tinere și de a-i instrui să lupte pentru a anihila orice tip de rezistență antisovietică manifestată de basarabeni. În timpul orelor teoretice și practice, lectorii urmăreau scopul de a convinge cursanții că teroarea și abuzurile comise de către organele represive sovietice împotriva localnicilor sunt legale.

The authors proposed to investigate in the present article the specifics of professional training at the militia school in the city of Chisinau during the years 1940-1965, the peculiarities of the activity of the library of this educational institution and the impact of the study process specific to this school on the consciousness of the graduates. Thus, it is found that the militia school needed ideological literature, edited at the command of the communist totalitarian regime. The literature was censored and sent centrally by the hierarchically superior structures, responsible for the education system, to the subordinate institutions. According to the authors, the ideological education of the students in this institution was a priority task of the teaching staff. At the same time, during their studies, the students participated in cultural-artistic and ideological events according to the programs coordinated with the Soviet authorities in Moscow. The aim was to educate the loyalty of the young staff and train employees to fight to annihilate any kind of anti-Soviet resistance shown by the Bessarabians. During the theoretical and practical classes, the lecturers aimed to convince the students that the terror and abuses committed by the Soviet repressive organs against the local people were legal.

Cuvinte-cheie
Şcoală de miliţie, RSS Moldovenească, activitatea bibliotecii, educaţie ideologică, cenzură,

Militia school, Moldavian SSR, library activity, ideological education, censorship