Procedeu de incluziune educatională a refugiaților în Republica Moldova prin evitarea obstacolelor asimilative
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
101 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-25 09:06
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
342.733-054.73(478) (1)
Drepturile fundamentale. Drepturile omului. Drepturi și îndatoriri ale cetățenilor (933)
SM ISO690:2012
CEBAN, Cristina, FUIOR, Artur. Procedeu de incluziune educatională a refugiaților în Republica Moldova prin evitarea obstacolelor asimilative . In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale), 2023, nr. 8(168), pp. 160-165. ISSN 1814-3199. DOI: https://doi.org/10.59295/sum8(168)2023_21
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe Sociale)
Numărul 8(168) / 2023 / ISSN 1814-3199 /ISSNe 2345-1017

Procedeu de incluziune educatională a refugiaților în Republica Moldova prin evitarea obstacolelor asimilative

Process of educational inclusion of refugees in the Republic of Moldova by avoiding assimilation obstacles

DOI:https://doi.org/10.59295/sum8(168)2023_21
CZU: 342.733-054.73(478)

Pag. 160-165

Ceban Cristina, Fuior Artur
 
Universitatea de Studii Europene din Moldova
 
 
Disponibil în IBN: 2 ianuarie 2024


Rezumat

Acest articol are drept scop abordarea unor elemente foarte importante și actuale, privind educația refugiaților în Republica Moldova ca rezultat al incluziunii sociale prin divergențele de limbă, cultură etc. Se vor folosi informațile cele mai veridice pentru a reda imaginea cât mai aproape de realitate. Această comunicare va atinge momentele sensibile de incluziune a refugiaţilor în raport cu factori adoptivi. De asemenea, soluționarea problemelor de educație în raport cu țara adoptivă. Autorii a mai multor acte fac referire la date concrete care reflectă circumstanțele în care conviețuiesc acum refugiații pe arena internațională. Ca concluzie a articolului sunt redate rezultatele cercetării cu privire la soluții ce țin de educația refugiaților în Republica Moldova.

This article aims to address some very important and current elements, for example being the education of refugees in the Republic of Moldova as a result of social inclusion through divergences of language, culture, etc. The most truthful information will be used to render the image as close to reality as possible. This communication will touch on sensitive moments of inclusion of refugees in relation to adoptive factors. Also solving education problems in relation to the adoptive country. Writers of several acts refer to concrete data reflecting the circumstances in which refugees now live together in the international arena. As a conclusion of the article are presented the results of research on solutions related to refugee education in the Republic of Moldova.

Cuvinte-cheie
refugiat, educaţia, UNHCR, ONU, PNUD,

refugee, education, UNHCR, UN, UNDP