Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
145 2 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-16 15:17 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.091 (482) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 COSOVAN, Olga. Termenii, de la cunoaștere la integrare. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională, 2023, nr. 5-6(141-142), pp. 53-57. ISSN 1810-6455. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.10397611 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională | |||||||
Numărul 5-6(141-142) / 2023 / ISSN 1810-6455 | |||||||
|
|||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.10397611 | |||||||
CZU: 37.091 | |||||||
Pag. 53-57 | |||||||
|
|||||||
Descarcă PDF | |||||||
Rezumat | |||||||
Alfabetizarea terminologică este suportul lexical necesar pentru succesul academic al elevului și pentru dezvoltarea competenței de comunicare în limba de instruire. Fiecare disciplină școlară își are inventarul de termeni, stipulat sau dedus din conținuturile curriculare. Privit ca un ansamblu, tot vocabularul terminologic apare drept un cluster, iar între termenii din diferite domenii se stabilesc relații vizibile. Pe parcursul studiilor gimnaziale sau liceale, elevii învață definiții și clasificări, învață a defini și a clasifica pe cont propriu unități, elemente, fenomene, figuri etc., dar, pentru ca acest cluster/câmp lexical terminologic să poată funcționa, este necesară o viziune filologică asupra lui. Definirea conceptului de termen, analiza proceselor semantice inerente constituirii termenilor, polisemia cuvintelor în opoziție cu monosemia pretinsă a termenilor, etimologizarea sunt subiecte care ar trebui să completeze următoarele ediții ale curriculumului la limba și literatura română, urmărindu-se nu doar (re)cunoașterea termenilor, ci și integrarea lor în vocabularul activ al elevului. |
|||||||
Cuvinte-cheie termen, alfabetizare terminologică, competenţă de comunicare, lexic, curriculum, terms, terminological literacy, communication skills, vocabulary, curriculum |
|||||||
|