Articolul precedent |
Articolul urmator |
109 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-01-17 19:27 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811(1-87)`243:37.091.3 (1) |
Limbi (3229) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 SMOCHINĂ (BULAI), Mădălina Roxana. Resurse educaționale digitale. Facilitarea predării și evaluării limbilor străine în perioada pandemiei. In: De la monem la text: reconfigurări lingvistice și practici didactice: in memoriam Grigore Cincilei cu ocazia aniversării a 95-a de la naștere, 1 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al USM, 2023, pp. 207-210. ISBN 978-9975-62-503-6. DOI: https://doi.org/10.5281/ZENODO.7623913 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
De la monem la text: reconfigurări lingvistice și practici didactice 2023 | ||||||
Conferința "De la monem la text: reconfigurări lingvistice și practici didactice"," Chişinău, Moldova, 1 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/ZENODO.7623913 | ||||||
CZU: 811(1-87)`243:37.091.3 | ||||||
Pag. 207-210 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
During the pandemic period, the teachers had to improve their lessons using modern technology in order to determine students to learn. This article includes some online tools and open educational sources for language teaching and learning. These teaching resources can be effectively used in language lessons to increase students’ motivation, arouse their interest in assimilating the content, and improve knowledge quality. Pandemia “teaches” us how to have interactive lessons and involved students. The integration of digital technologies in language learning determines teachers and researchers to rethink the language classroom and include digital technology in the existing language education curricula. |
||||||
Cuvinte-cheie Digital technology, teaching, assessment, interactive educational resources, tehnologie digitală, predare, evaluare, resurce educaționale interactive |
||||||
|