Dansul folcloric în procesul educaţional
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
158 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-26 15:23
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:793.31 (2)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Divertisment. Jocuri. Sport (1700)
SM ISO690:2012
TALPĂ, Svetlana. Dansul folcloric în procesul educaţional. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 72-76. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Arta
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136

Dansul folcloric în procesul educaţional

Folk Dance in the Educational Process

DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.11
CZU: 37.016:793.31

Pag. 72-76

Talpă Svetlana
 
Institutul Patrimoniului Cultural
 
 
Disponibil în IBN: 12 decembrie 2023


Rezumat

Actualele cercetări evidenţiază importanţa artei şi beneficiile acesteia în dezvoltarea holistică a individului în procesul educaţional. Literatura de specialitate se concentrează în principal pe artele vizuale şi pe muzică, în timp ce studiile despre dans, anume despre dansul folcloric, şi contribuţia acestuia la sănătatea integrală a individului sunt abia la început de cale. Scopul prezentului studiu este de a analiza aportul dansului folcloric şi a dimensiunii lui identitare întru examinarea abordării holistice a individului în procesul educaţional. În special, contribuţia dansului folcloric în timpul vârstei şcolare reprezintă fundamentul de dezvoltare a individului şi a abordării sale holistice. Dansul folcloric este o practică de formare a identităţii culturale a indivizilor care le permite să se autoidentifice, pe de o parte, şi să se redefinească pe de altă parte. Anumite caracteristici ale rezilienţei mintale studiate în legătură cu dansul folcloric par să contribuie pozitiv la dezvoltarea psiho-emoţională a copiilor, oferind beneficii multiple. Cercetările au demonstrat că dansul folcloric funcţionează în mod benefic şi holistic la toate vârstele, genurile, mediile socio-culturale şi socio-economice. Astfel, acest articol raportează concluziile unui studiu în domeniul educaţiei artistic-coregrafice şi evidenţiază dimensiunea identitară, finalităţile şi scopurile dansului folcloric în procesul educaţional.

Current research highlights the importance of art and its benefits in the holistic development of the individual in the educational process. The literature focuses mainly on the visual arts and music, while studies on dance, namely folk dance, and its contribution to the overall health of the individual are just beginning. The aim of the present study was to analyze the contribution of folk dance and its identity dimension in examining the holistic approach of the individual in the educational process. In particular, the contribution of folk dance during the school age represents the foundation of the development of the individual and his holistic approach. Folk dance is a practice of forming the cultural identity of individuals that allows them to self-identify, on the one hand, and redefine themselves on the other. Certain characteristics of mental resilience studied in relation to folk dance appear to contribute positively to children’s holistic psycho-emotional development, providing multiple benefits. Research has shown that folk dance works beneficially and holistically across all ages, genders, socio-cultural and socio-economic backgrounds. Thus, this article reports the conclusions of a study in the field of artistic-choreographic education highlights the identity dimension, the ends and goals of folk dance in the educational process.

Cuvinte-cheie
educaţie, identitate, dans folcloric, proces, individ, holistic,

education, identity, folk dance, process, individual, holistic