Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
158 5 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-02-26 15:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.016:793.31 (2) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Divertisment. Jocuri. Sport (1700) |
SM ISO690:2012 TALPĂ, Svetlana. Dansul folcloric în procesul educaţional. In: Arta , 2023, vol. 32, nr. 2(AAV), pp. 72-76. ISSN 2345-1181. DOI: https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.11 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Arta | ||||||
Volumul 32, Numărul 2(AAV) / 2023 / ISSN 2345-1181 /ISSNe 2537-6136 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.52603/arta.2023.32-2.11 | ||||||
CZU: 37.016:793.31 | ||||||
Pag. 72-76 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Actualele cercetări evidenţiază importanţa artei şi beneficiile acesteia în dezvoltarea holistică a individului în procesul educaţional. Literatura de specialitate se concentrează în principal pe artele vizuale şi pe muzică, în timp ce studiile despre dans, anume despre dansul folcloric, şi contribuţia acestuia la sănătatea integrală a individului sunt abia la început de cale. Scopul prezentului studiu este de a analiza aportul dansului folcloric şi a dimensiunii lui identitare întru examinarea abordării holistice a individului în procesul educaţional. În special, contribuţia dansului folcloric în timpul vârstei şcolare reprezintă fundamentul de dezvoltare a individului şi a abordării sale holistice. Dansul folcloric este o practică de formare a identităţii culturale a indivizilor care le permite să se autoidentifice, pe de o parte, şi să se redefinească pe de altă parte. Anumite caracteristici ale rezilienţei mintale studiate în legătură cu dansul folcloric par să contribuie pozitiv la dezvoltarea psiho-emoţională a copiilor, oferind beneficii multiple. Cercetările au demonstrat că dansul folcloric funcţionează în mod benefic şi holistic la toate vârstele, genurile, mediile socio-culturale şi socio-economice. Astfel, acest articol raportează concluziile unui studiu în domeniul educaţiei artistic-coregrafice şi evidenţiază dimensiunea identitară, finalităţile şi scopurile dansului folcloric în procesul educaţional. |
||||||
Cuvinte-cheie educaţie, identitate, dans folcloric, proces, individ, holistic, education, identity, folk dance, process, individual, holistic |
||||||
|