Conceptul de școli STEAM
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
113 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-19 17:49
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091 (72)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
GREMALSCHI, Anatol, CHIRIAC, Liubomir. Conceptul de școli STEAM. In: Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM)., Ed. Ediţia a 3-a, 27-28 octombrie 2023, Chişinău. Chişinău: CEP UPSC, 2023, Ediția a 3-a, pp. 14-22. ISBN 978-9975-46-813-8. DOI: https://doi.org/10.46727/c.steam-2023.p14-22
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări inter/transdisciplinare în predarea ştiinţelor reale, (concept STEAM).
Ediția a 3-a, 2023
Conferința "Abordări inter/transdisciplinare în predarea științelor reale, (concept STEAM)."
Ediţia a 3-a, Chişinău, Moldova, 27-28 octombrie 2023

Conceptul de școli STEAM

DOI:https://doi.org/10.46727/c.steam-2023.p14-22
CZU: 373.091

Pag. 14-22

Gremalschi Anatol, Chiriac Liubomir
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 decembrie 2023


Rezumat

În baza analizei experienței acumulate în implementarea abordărilor STEAM în învățământul general, se propune crearea de școli orientate pe studierea aprofundată a disciplinelor respective. Spre deosebire de școlile tip, școlile STEAM vor fi axate nu doar pe formarea competențelor-cheie tradiționale, dar și a celor cerute de profesiile viitorului. Este argumentată necesitatea fundamentării predării-învățării-evaluării pe “Busola de învățare 2030”, elaborată și promovată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică și se propun proiecte de planuri-cadru de învățământ ce asigură valorificarea în deplină măsură a tuturor oportunităților oferite de abordările STEAM.

Based on the analysis of the experience gained in the implementation of STEAM approaches in general education, it is proposed to create schools focused on the in-depth study of the respective subjects. Unlike standard schools, STEAM schools will focus not only on the training of traditional key skills, but also those required by the professions of the future. The need to base teaching-learning-evaluation on the "Learning Compass 2030", developed and promoted by the Organization for Economic Cooperation and Development, is argued, and educational framework plans projects are proposed that ensure the full valorization of all the opportunities offered by STEAM approaches.

Cuvinte-cheie
școli STEAM, competenţe-cheie, competențe specifice societății și profesiilor viitorului, plan-cadru de învățământ STEAM, dotarea școlilor STEAM,

STEAM schools, key skills, skills specific to society and the professions of the future, STEAM education framework plan, equipping of STEAM schools