Necesitatea formării liderilor și dezvoltării competenţelor de leadership în managementul motivării
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
139 0
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.07:005.95/.96 (22)
Aspecte de management al instituțiilor de învățământ (198)
Tipuri de management (317)
SM ISO690:2012
PATRAŞCU, Dumitru, PLEŞCAN, Monica-Vasilica. Necesitatea formării liderilor și dezvoltării competenţelor de leadership în managementul motivării. In: Univers Pedagogic, 2023, nr. 2(78), pp. 68-72. ISSN 1811-5470. DOI: https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.11
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Univers Pedagogic
Numărul 2(78) / 2023 / ISSN 1811-5470

Necesitatea formării liderilor și dezvoltării competenţelor de leadership în managementul motivării

The necessity of forming leaders and developing leadership competences within the motivating management

DOI:https://doi.org/10.52387/1811-5470.2023.2.11
CZU: 37.07:005.95/.96

Pag. 68-72

Patraşcu Dumitru1, Pleşcan Monica-Vasilica2
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău
 
 
Disponibil în IBN: 24 noiembrie 2023


Rezumat

Acest studiu propune extinderea perspectivei de înțelegere a importanței liderilor prin prisma analizei nevoii de formare și dezvoltare a competențelor de leadership. Cadrele didactice au roluri centrale în cadrul actului educațional și al întregii activități desfășurate la nivelul instituției educaționale, drept pentru care, în demersurile pe care le inițiază directorii școlari, au nevoie de sprijin pentru a-și dezvolta competențele de leadership pe care le folosesc în scopul obținerii performanțelor. Ca rezultat al acestui management motivant, cadrele didactice devin mai motivate și își asumă rolul de lider cu încredere, contribuind la dezvoltarea culturii organizaționale și obținerea performanțelor.

This study proposes an extension of the understanding of leaders´ importance through the analysis of their leadership competences development needs. Teachers have central roles within the educational process and the entire activity developed in the educational institution, therefore, within the school manager’s activity, they need support in order to develop the competences they use in order to achieve performances. As a result of this type of motivating management, teachers become more motivated and they take more responsibility for their roles as leaders, contributing to the organizational culture development and the achievement of organizational performances.

Cuvinte-cheie
leadership, lideri educaționali, cultura organizaţională, performanțe, motivare, dezvoltare profesională,

leadership, educational leaders, organizational culture, performances, motivation, Professional development