Articolul precedent |
Articolul urmator |
167 0 |
SM ISO690:2012 ENACHI, Valentina. Valorile eticii tradiționale în epoca războiului și globalizării. studiu de caz . In: Science and education: new approaches and perspectives, Ed. 25, 24-25 martie 2023, Chişinău. Chişinău: (CEP UPSC, 2023, Seria 25, Vol.3, pp. 424-428. ISBN 978-9975-46-787-2. DOI: https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p424-428 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Science and education: new approaches and perspectives Seria 25, Vol.3, 2023 |
||||||
Conferința "Ştiință și educație: noi abordări și perspective" 25, Chişinău, Moldova, 24-25 martie 2023 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46727/c.v3.24-25-03-2023.p424-428 | ||||||
Pag. 424-428 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Tensiunea dintre tradițional și modern a căpătat noi dimensiuni la sfîrșitul secolului XX, datorită perspectivelor neașteptate ale globalizării. Ritmul accelerat al schimbărilor tehnice a început să atingă nu numai domeniul social , al inovațiilor tehnice și soluțiilor economice, ci și idei, valori și modele de comportament. În cadrul influenței globalizarii, a deschiderii, a informațiilor provenite din mass-media și a contactului cu alte culturi, valorile tradiționale se schimbă. Problema dată este multiaspectuală și de aceea mă voi limita doar la două aspecte ale temei date. În comunicare pe care voi prezenta se va analiza o problemă etică ce ține de consum ca scop existențial și evoluția familiei în condițiile globalizării.În Republica Moldova fenomenul schimbărilor atitudinilor etice a început să se răspândească în anii 90 ai secolului trecut, când căderea comunismului a fost asociată cu consumul nelimitat ca o valoare a vieții. Societatea de consum, a cărei ideie s-a răspândit în Republica Moldova a adus la schimbări comportamentale .Mulţi oameni nu au fost pe deplin conştienţi de condiţiile dificile care duc la abundenţă, ei dorind să consume mult cu eforturi minime. Consumul a devenit un indiciu al succesului și al realizării. O altă valoare tradițională a societății moldovenești este familia , care datorită deschiderii către lume și a globalizării, a devenit subiectul unor noi modele și tendințe. Pe parcursul perioadei 2016-2022, atât numărul căsătoriilor cât și al divorțurilor, a fost în scădere. Numărul căsătoriilor înregistrate la tineri se micșorează. Dar se majorează numărul căsătoriilor la vârste mai avansate. Familia rămîne o valoare pentru cetățenii Republicii Moldova deși se schimbă anumite aspecte comportamentale ale ei. |
||||||
Cuvinte-cheie valori, globalizare, tradiţional, modern, familia, values, globalization, tradițional, modern, family |
||||||
|