Articolul precedent |
Articolul urmator |
166 14 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-22 20:09 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
373.3.036 (28) |
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016) |
SM ISO690:2012 VRĂJMAȘU, Mariana. Scrierea textelor creative în învățământul primar. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 120-124. ISSN 2587-3571. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației Vol.10, Partea II, 2023 |
||||||
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației" Cahul, Moldova, 7 iunie 2023 | ||||||
|
||||||
CZU: 373.3.036 | ||||||
Pag. 120-124 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Creativitatea este o calitate care definește ființa modernă, iar cuvintele înseamnă, pentru fiecare dintre noi o neprețuită comoară cu care împodobim estetic conținutul comunicării. Omului, în activitățile cotidiene, i se pare mai dificil să scrie decât să comunice oral și, cu toate acestea, formarea în cadrul școlii a capacității de exprimare scrisă este de toată lumea acceptată. Exprimarea scrisă este o latură importantă a comunicării sociale, ea ușurându-le copiilor formarea și dezvoltarea propriei personalități și asigurându-le rezultate bune la învățătură și în viață. Formarea în școală a competenței de comunicare scrisă este extrem de importantă și acest lucru reiese și mai clar atunci când se cercetează/corectează diverse tipuri de probe scrise produse de către școlari. Se constată că erorilor de conținut li se adaugă greșelile de tip formal. De aici și obligația pe care o are fiecare îndrumător, dar mai cu seamă profesorii pentru învățământ primar și profesorii de limba și literatura română, de a-i învăța pe elevi să redacteze corect și logic. Pentru cei care au învățat să o facă, scrisul poate să devină o relaxare, o delectare, iar școlarul care scrie bine este capabil de a aprecia textele scrise de alții și de a-și selecta lecturile viitoare avantajos și riguros. Pentru a produce un text care să devină operă literară este nevoie de înzestrare, de talent nativ, pe când pentru a redacta o cerere, o scrisoare, un bilet nu e necesar decât să cunoști și să aplici normele morfologice, sintactice, de ortografie și de punctuație. Scrisul poate avea urmări benefice asupra celor care știu să-l folosească, deoarece aceștia vor câștiga încredere în forțele proprii și iși vor construi o imagine pozitivă despre propria persoană. |
||||||
Cuvinte-cheie creativitate, compunere, limbaj, progres, creativity, composition, language, progress |
||||||
|