Scrierea textelor creative în învățământul primar
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
166 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-22 20:09
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.3.036 (28)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
VRĂJMAȘU, Mariana. Scrierea textelor creative în învățământul primar. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației, 7 iunie 2023, Cahul. Cahul: Tipografia „CentroGrafic” SRL, 2023, Vol.10, Partea II, pp. 120-124. ISSN 2587-3571.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației
Vol.10, Partea II, 2023
Conferința "Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației"
Cahul, Moldova, 7 iunie 2023

Scrierea textelor creative în învățământul primar

Writing creative texts in primary education

CZU: 373.3.036

Pag. 120-124

Vrăjmașu Mariana12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", Iaşi
 
 
Disponibil în IBN: 12 septembrie 2023


Rezumat

Creativitatea este o calitate care definește ființa modernă, iar cuvintele înseamnă, pentru fiecare dintre noi o neprețuită comoară cu care împodobim estetic conținutul comunicării. Omului, în activitățile cotidiene, i se pare mai dificil să scrie decât să comunice oral și, cu toate acestea, formarea în cadrul școlii a capacității de exprimare scrisă este de toată lumea acceptată. Exprimarea scrisă este o latură importantă a comunicării sociale, ea ușurându-le copiilor formarea și dezvoltarea propriei personalități și asigurându-le rezultate bune la învățătură și în viață. Formarea în școală a competenței de comunicare scrisă este extrem de importantă și acest lucru reiese și mai clar atunci când se cercetează/corectează diverse tipuri de probe scrise produse de către școlari. Se constată că erorilor de conținut li se adaugă greșelile de tip formal. De aici și obligația pe care o are fiecare îndrumător, dar mai cu seamă profesorii pentru învățământ primar și profesorii de limba și literatura română, de a-i învăța pe elevi să redacteze corect și logic. Pentru cei care au învățat să o facă, scrisul poate să devină o relaxare, o delectare, iar școlarul care scrie bine este capabil de a aprecia textele scrise de alții și de a-și selecta lecturile viitoare avantajos și riguros. Pentru a produce un text care să devină operă literară este nevoie de înzestrare, de talent nativ, pe când pentru a redacta o cerere, o scrisoare, un bilet nu e necesar decât să cunoști și să aplici normele morfologice, sintactice, de ortografie și de punctuație. Scrisul poate avea urmări benefice asupra celor care știu să-l folosească, deoarece aceștia vor câștiga încredere în forțele proprii și iși vor construi o imagine pozitivă despre propria persoană.

Creativity is a quality that defines the modern being, and words mean for each of us a priceless treasure with which we aesthetically decorate the content of communication. Man, in everyday activities, finds it more difficult to write than to communicate orally, and yet the formation of written expression in school is universally accepted. Written expression is an important aspect of social communication, it facilitates children's formation and development of their own personality and ensures good results in education and in life. The training of written communication skills in school is extremely important and this becomes even clearer when researching/correcting various types of written tests produced by school children. It is found that errors of form are added to errors of content. Hence the obligation that every tutor has, but especially primary education teachers and Romanian language and literature teachers, to teach students to write correctly and logically. For those who have learned to do it, writing can become a relaxation, a delight, and the schoolboy who writes well is able to appreciate the texts written by others and select his future readings advantageously and rigorously. To produce a text that becomes a literary work requires endowment, native talent, while to write a request, a letter, a note it is only necessary to know and apply the morphological, syntactic, spelling and punctuation. Writing can have beneficial effects on those who know how to use it because they will gain self-confidence and build a positive self-image.

Cuvinte-cheie
creativitate, compunere, limbaj, progres,

creativity, composition, language, progress