Articolul precedent |
Articolul urmator |
123 3 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-27 22:29 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
376.2.015.3+159.922.76 (1) |
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606) |
Psihologie (3398) |
SM ISO690:2012 АНЦИБОР, Людмила, ГУРКОВА, Мария. Выполнение деятельности детьми с аутизмом. In: Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane, Ed. 1, 3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2021, pp. 196-203. ISBN 978-9975-159-01-2. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane 2021 | ||||||
Conferința "Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane" 1, Chişinău, Moldova, 3 decembrie 2021 | ||||||
|
||||||
CZU: 376.2.015.3+159.922.76 | ||||||
Pag. 196-203 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Integrarea copiilor cu autism în sistemul educațional a fost multă vreme un subiect de controversă și rămâne un subiect care are nevoie de abordare temeinică teoretico-practică a problemei performanței copiilor cu autism, precum și a nivelului lor de asimilare socială și academică în școală. În legătură cu această problemă, luarea în considerare a unui complex de sarcini care vizează dezvoltarea polisenzorială, dezvoltarea ideilor și cunoștințelor despre lumea înconjurătoare, dezvoltarea funcțiilor cognitive și creșterea nivelului de adaptare emoțională și comportamentală, motivația pentru comunicare și performanța de a realiza și a efectua diferite activități, prin dezvoltarea abilităților motrice, abilităților în activități de autoîngrijire și de joc, precum și dezvoltarea abilităților de comunicare bazate pe autocontrol ale copilului cu autism și TSA. În cazul în care copilul cu autism și-a dezvoltat abilități de autoîngrijire, aceasta înseamnă că domeniile-cheie discutate, cum ar fi performanța academică (care implică răspunsul copilului la semnale multiple, în același timp motivația de a iniția și a răspunde adecvat stimulilor sociali și de mediu) se va dezvolta în mod normal, în sensul nivelului de dezvoltare conform vârstei unui elev tipic. Implicarea multidisciplinară a unei echipe de specialiști în predarea și învățarea copiilor diagnosticați cu TSA și autism la vârsta școlară se accentuează și este direcționată spre îmbunătățirea performanței acestor elevi în îndeplinirea sarcinilor școlare (activități academice) și spre reducerea comportamentui distructiv în clasele cu incluziune deplină. Rezultatele studiilor noastre pilot au arătat că ele ne permit să folosim capacitățile de împlinire a abilităților motrice sau să rezolvăm sarcini motorii în cadrul unei forme interdisciplinare de antrenament folosind materiale stimulatoare care măresc precizia acțiunii și productivitatea acesteia și, în același timp, să reducem nivelul de afectivitate şi gradul manifestării comportamentului distructiv. |
||||||
Cuvinte-cheie autism, tulburări din spectrul autist, performanţă academică, integrare, socializare, activitate, praxis funcțional și locomotor, educație incluzivă, cerințe educaționale speciale, autism, autism spectrum disorder, academic performance, integration, socialization, occupation, functional and locomotor praxis, special educational needs |
||||||
|