Выполнение деятельности детьми с аутизмом
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
123 3
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-27 22:29
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
376.2.015.3+159.922.76 (1)
Educația, instruirea unor categorii speciale de persoane. Învățământ special (606)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
АНЦИБОР, Людмила, ГУРКОВА, Мария. Выполнение деятельности детьми с аутизмом. In: Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane, Ed. 1, 3 decembrie 2021, Chişinău. Chişinău: FPC „PRIMEX-Com” SRL, 2021, pp. 196-203. ISBN 978-9975-159-01-2.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane 2021
Conferința "Psihologia aplicativă din perspectiva abordărilor societale contemporane"
1, Chişinău, Moldova, 3 decembrie 2021

Выполнение деятельности детьми с аутизмом

Fulfillment of an activity by children with autism

CZU: 376.2.015.3+159.922.76

Pag. 196-203

Анцибор Людмила, Гуркова Мария
 
Молдавский Государственный Университет
 
 
Disponibil în IBN: 23 iulie 2023


Rezumat

Integrarea copiilor cu autism în sistemul educațional a fost multă vreme un subiect de controversă și rămâne un subiect care are nevoie de abordare temeinică teoretico-practică a problemei performanței copiilor cu autism, precum și a nivelului lor de asimilare socială și academică în școală. În legătură cu această problemă, luarea în considerare a unui complex de sarcini care vizează dezvoltarea polisenzorială, dezvoltarea ideilor și cunoștințelor despre lumea înconjurătoare, dezvoltarea funcțiilor cognitive și creșterea nivelului de adaptare emoțională și comportamentală, motivația pentru comunicare și performanța de a realiza și a efectua diferite activități, prin dezvoltarea abilităților motrice, abilităților în activități de autoîngrijire și de joc, precum și dezvoltarea abilităților de comunicare bazate pe autocontrol ale copilului cu autism și TSA. În cazul în care copilul cu autism și-a dezvoltat abilități de autoîngrijire, aceasta înseamnă că domeniile-cheie discutate, cum ar fi performanța academică (care implică răspunsul copilului la semnale multiple, în același timp motivația de a iniția și a răspunde adecvat stimulilor sociali și de mediu) se va dezvolta în mod normal, în sensul nivelului de dezvoltare conform vârstei unui elev tipic. Implicarea multidisciplinară a unei echipe de specialiști în predarea și învățarea copiilor diagnosticați cu TSA și autism la vârsta școlară se accentuează și este direcționată spre îmbunătățirea performanței acestor elevi în îndeplinirea sarcinilor școlare (activități academice) și spre reducerea comportamentui distructiv în clasele cu incluziune deplină. Rezultatele studiilor noastre pilot au arătat că ele ne permit să folosim capacitățile de împlinire a abilităților motrice sau să rezolvăm sarcini motorii în cadrul unei forme interdisciplinare de antrenament folosind materiale stimulatoare care măresc precizia acțiunii și productivitatea acesteia și, în același timp, să reducem nivelul de afectivitate şi gradul manifestării comportamentului distructiv.

The global process of integration of children with autism into the educational system has been a controversial subject that needs advanced theoretical-practical studies and significance of the performance implemented by children with autism, and their level of social and academic assimilation in school. In this matter, taking into consideration a range of educational tasks aimed at the development of a multisensory, the development of the ideas and knowledge of the natural world, the development of the cognitive functions and increasing the level of emotional and behavioral adjustment, motivation, communication, and performance, to develop and carry out various activities through the development of motor skills; skills activities for self-care in and out of the game, as well as the development of communication skills that are based on the self-control of children with autism and ASD. In case of the child with autism who has developed self-care skills means that the academic performance in what we are interested most as a specialists and which involves the child’s response to multiple signals at the same time, motivation to initiate and respond adequately to social and environmental stimuli will develop normally, in the sense of the level of general development according to the age of a typical child at schooling age. The multidisciplinary involvement of a team of specialists in the educational process of children diagnosed with ASD and autism is emphasized and is based on improving the performance of these students in the performance of school tasks (academic activities) and reducing the level of destructive behavior in classes with full inclusion. The results of our pilot studies showed that they allow us to use the capabilities of motor skills fulfillment or to solve motor tasks within the framework of an interdisciplinary form of training using stimulating materials that increase the accuracy of the action and its productivity, and, at the same time, reduces the level of affectivity and the degree of manifestations of destructive behavior.

Cuvinte-cheie
autism, tulburări din spectrul autist, performanţă academică, integrare, socializare, activitate, praxis funcțional și locomotor, educație incluzivă, cerințe educaționale speciale,

autism, autism spectrum disorder, academic performance, integration, socialization, occupation, functional and locomotor praxis, special educational needs