Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
216 25 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-17 11:23 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
159.9.072.4:316.61:159.922.86 (1) |
Psihologie (3416) |
Psihologie socială (983) |
SM ISO690:2012 PALADI, Oxana, COJOCARU, Viorica. Particularitati ale adaptării psihosociale a adolescenților din perspectiva stării de sănătate. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 238-245. ISSN 1857-2103. DOI: https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_38 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației) | ||||||
Numărul 5(165) / 2023 / ISSN 1857-2103 /ISSNe 2345-1025 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_38 | ||||||
CZU: 159.9.072.4:316.61:159.922.86 | ||||||
Pag. 238-245 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol sunt prezentate unele rezultate ale cercetării realizate la subiectul adaptării psihosociale a adolescenților cu dizabilități fizice. În acest context, sunt descrise atât conceptul de adaptare psihosocială, cât și conceptul de dizabilitate. Conform demersului cercetării realizate au fost valorificate instrumente psihometrice conform cărora au fost identificate particularitățile adaptării psihosociale a adolescenților cu dizabilități fizice. De altfel, pentru studiul realizat, am considerat important să identificăm raportul dintre variabilele cercetării precum indicii generali ai adaptării psihosociale, scala deznădejde, probleme afective, probleme de anxietate, acuze somatice, probleme de atenție, probleme ale comportamentului opozant, probleme de conduită, componentele autoaprecierii și - factorii psihosociali ce ţin de procesul de adaptare psihosocială a adolescenţilor cu dizabilităţi fizice. În această lucrare vom descrie doar raportul dintre variabilele enumerate și starea de sănătate (cu dizabilitate/fără dizabilitate) a adolescenților, dar, în general, cercetarea realizată face referință și la alți factori: mediul de reședință, tipul de dizabilitate, modul de studii. |
||||||
Cuvinte-cheie adaptare psihosocială, dizabilități fizice, vârsta adolescenței, adolescenți cu dizabilități, psychosocial adaptation, physical disabilities, adolescence, disabled adolescents |
||||||
|