Un model de dezvoltare a competențelor copiilor dotați la matematică
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
231 9
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-24 16:21
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.015+51 (3)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Matematică (1657)
SM ISO690:2012
TELEUCĂ, Marcel. Un model de dezvoltare a competențelor copiilor dotați la matematică. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2023, nr. 1(31), pp. 30-36. ISSN 1857-0623. DOI: https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.30-36
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei)
Numărul 1(31) / 2023 / ISSN 1857-0623 /ISSNe 2587-3636

Un model de dezvoltare a competențelor copiilor dotați la matematică

A model for the development of mathematically gifted children's skills

DOI:https://doi.org/10.36120/2587-3636.v31i1.30-36
CZU: 37.015+51

Pag. 30-36

Teleucă Marcel
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
Proiecte:
 
Disponibil în IBN: 7 iulie 2023


Rezumat

În articol sunt examinate diverse aspecte ale activității extracurriculare la matematică. În particular, sunt formulate principii și rigori ce țin de selectarea conținuturilor pentru studiul aprofundat al matematicii și organizarea acestui proces. În premieră, este descris un model pedagogic de dezvoltare a competențelor copiilor dotați la matematică elaborat în baza experienței profesionale proprii. Modelul integrează resursele și procesele care vizează armonizarea dezvoltării competențelor copiilor dotați la matematică. La baza Modelului stă metodologia și concepția rezultantei privind dezvoltarea psihică generală și dezvoltarea oricăror particularități individuale ale elevilor capabili de performanțe înalte la matematică.

The article examines various aspects of extracurricular activities in mathematics. In particular, principles and rigors regarding the selection of contents for the in-depth study of mathematics and the organization of this process are formulated. For the first time, a pedagogical model for developing the skills of children gifted in mathematics elaborated on the basis of their own professional experience is described. The model integrates resources and processes aimed at harmonizing the development of mathematically gifted children's skills. The basis of the Model is the methodology and the conception of the resultant regarding the general mental development and the development of any individual particularities of students capable of high performance in mathematics.

Cuvinte-cheie
performanţă, matematică, elevi dotaţi, talent,

achievement, mathematics, gifted students, talent