Simetric – sportul minții pentru elevii de gimnaziu
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
138 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-20 19:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.02 (29)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
SM ISO690:2012
PETRESCU, Maria. Simetric – sportul minții pentru elevii de gimnaziu. In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 155-159. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p155-159
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Simetric – sportul minții pentru elevii de gimnaziu

Symmetrical - the mind sport for high school students

DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p155-159
CZU: 373.02

Pag. 155-159

Petrescu Maria
 
Universitatea „Spiru Haret”, Bucureşti
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Asemenea jocului de șah, jocul Simetric dezvoltă la copii si tineret calități importante pentru succesul lor școlar și uman, printre acestea: perspicacitatea, concentrarea și puterea de calcul, perseverența, comunicativitatea și colegialitatea. Cercetarea de față ne-a demonstrat că în Jocul Simetric există o independență mult sporită a nivelului strategico-tactic în raport cu cel al limbajului. Nivelul 0, datorat mutărilor simetrice, dă frumusețea specifică a limbajului acestui joc, dar se implică foarte puțin în strategie. Prin comparație cu șahul apare o distincție clară între tipurile de mutări,bazându-se pe reguli diferite de joc. Efectul asupra jocului și elevilor/profesorilor jucători este același ca în partidele de șah. Manevrele forțate și combinațiile dau adevărata frumusețe și putere de a captiva a Jocului Simetric.

Like the game of chess, the Symmetric game develops in children and youth important qualities for their academic and human success, among them: insight, concentration and calculation power, perseverance, communication and collegiality. The present research has shown us that in the Symmetrical Game there is a much increased independence of the strategic-tactical level in relation to that of language. Level 0, due to symmetrical moves, gives the specific beauty of the language of this game, but it involves very little in the strategy. By comparison with chess a clear distinction appears between the types of moves, based on different rules of the game. The effect on the game and student/teacher players is the same as in chess matches. Forced maneuvers and combinations give the true beauty and captivating power of the Symmetric Game.

Cuvinte-cheie
educaţie nonformală, competiţie, simetrie, stratregie, a juca, dezvoltare,

non-formal education, Competition, symmetry, strategy, to play, development