Oportunități de cercetare științifică a cadrelor didactice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
165 2
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 16:31
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.12:001.89 (3)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
Metodologia generală. Metode științifice și tehnice de cercetare. Analiza și sinteza științifică (1147)
SM ISO690:2012
GARŞTEA, Nina. Oportunități de cercetare științifică a cadrelor didactice. In: Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației, Ed. 1, 9 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: CEP UPS „I.Creangă”, 2022, pp. 16-22. DOI: https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p16-22
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației 2022
Conferința "Interconexiunea dimensiunilor de formare profesională prin studii superioare de licență, master, doctorat în științe ale educației"
1, Chişinău, Moldova, 9 decembrie 2022

Oportunități de cercetare științifică a cadrelor didactice

Scientific research opportunities for teachers

DOI:https://doi.org/10.46727/c.09-12-2022.p16-22
CZU: 378.12:001.89

Pag. 16-22

Garştea Nina
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 15 iunie 2023


Rezumat

Cercetarea științifică este un demers complex, care angrenează cadrele didactice într-un proces bine delimitat ca scop, metodă de lucru și realizare. Fiecare demers investigațional este circumscris unui cadru larg și unui context specific în care are loc cercetarea. Cadrele didactice sunt angrenate în cercetarea științifică în funcție de interesele profesionale; poziția în cadrul structurilor de învățământ și obligațiile profesionale asumate în mod direct. Activitatea de cercetare a cadrelor didactice are valențe în asigurarea fundamentelor educaționale în vederea formării personalității celor educați. Implicarea cadrelor didactice în cercetarea științifică trebuie să respecte legea aristotelică a răgazului, ca o cuprindere în muncă a scopului pentru care se depune. În cercetarea științifică un rol deosebit îl are paradigma constructivistă și hermeneutica, ca asigurare a credibilității în cercetare.

The scientific research is a complex endeavor, which engages teaching staff in a well-defined process in terms of purpose, working methods and achievement. Each investigative approach is circumscribed by a broad framework and a specific context within which the research takes place. The teaching staff is engaged in scientific research according to the professional interests of every member; in accordance with the position within the educational structures and taking into account the professional obligations assumed directly. The research activity of teaching staff is significant in ensuring the educational foundations used to shape the personality of youngsters. The involvement of teaching staff in scientific research must respect the Aristotelian law of respite, as to include in the work the purpose for which it is done. In scientific research, a special role is played by the constructivist paradigm and hermeneutics, as a means of ensuring credibility in the research.

Cuvinte-cheie
cercetare ştiinţifică, cadre didactice, paradigma constructivistă, hermeneutică,

scientific research, teaching staff, constructivist paradigm, hermeneutics