Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
305 18 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-04-20 13:10 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
37.015.324+37.091 (1) |
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934) |
Organizarea instruirii (533) |
SM ISO690:2012 ŞLEAHTIŢCHI, Mihail. Asasinarea atitudinii față de școală: de la chiul și absenteism la violență și abuz de substanțe. In: Psihologie, revista ştiinţifico-practică , 2023, nr. 1(42), pp. 28-40. ISSN 1857-2502. DOI: https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p28-40 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Psihologie, revista ştiinţifico-practică | ||||||
Numărul 1(42) / 2023 / ISSN 1857-2502 /ISSNe 2537-6276 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.46728/pspj.2023.v42.i1.p28-40 | ||||||
CZU: 37.015.324+37.091 | ||||||
Pag. 28-40 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
În articol se face o analiză teoretică a comportamentului inadecvat al unor cadre didactice care poate genera o serie de schimbări nefaste ce se regăsesc în zona atitudinilor pe care discipolii acestora o manifestă față de instituția de învățământ, precum și față de oportunitatea și rostul aflării lor în cadrul acesteia. La o analiză simptomatologică mai aprofundată, se poate observa că ele își pot găsi reflectare în cel puțin trei variante ale conduitei de școlar: varianta de conduită fără direcție antisocială, când în raport cu instituția de învățământ există un grad de periculozitate redus (fuga de la școală, absenteismul școlar, abandonul școlar), varianta de conduită cu caracter asocial, (acte de vandalism școlar, opozabilitate și insubordonare față de autoritățile școlare) și varianta de conduită cu un pronunțat caracter antisocial. |
||||||
Cuvinte-cheie didactogenie, fuga de școală, absenteism, abandon şcolar, vandalism școlar, violență școlară, didactogeny, turnacy, absenteeism, school dropout, school vandalism, school violence |
||||||
|