Utilizarea și implementarea metodelor active de predare pentru a dezvolta competențele și abilitățile profesionale ale studenților
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
183 7
Ultima descărcare din IBN:
2024-01-28 18:40
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
378.147 (639)
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579)
SM ISO690:2012
VÎȘCU, Irina. Utilizarea și implementarea metodelor active de predare pentru a dezvolta competențele și abilitățile profesionale ale studenților . In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 209-216. ISBN 978-9975-88-102-9.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației"
1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022

Utilizarea și implementarea metodelor active de predare pentru a dezvolta competențele și abilitățile profesionale ale studenților

Using and implementing active teaching methods to develop students’ professional competences and skills

CZU: 378.147

Pag. 209-216

Vîșcu Irina
 
Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu“, Cahul
 
 
Disponibil în IBN: 17 aprilie 2023


Rezumat

Învățarea activă este o componentă importantă a procesului educațional în învățământul universitar din viața de zi cu zi. Prin implicarea studenților în procesul de învățare, aceștia devin mai capabili să aplice cunoștințele dobândite în domeniul de activitate pe viitor. Studierea materialului universitar fără implementarea metodelor, strategiilor și tehnicilor învățării active nu au rost de însușire de către student, din motivul neatragerii atenției de a studia materialul predat de către profesor. Mai simplu spus, cunoștințele acumulate reprezintă produsul predării și rezultatul efortului depus de către student și profesor, dar nu are loc întotdeauna doar pentru că un profesor predă, aceasta mai depinde și de dorința studentului de a acumula de sine stătător cunoștințe noi. Modul în care profesorii înțeleg și percep procesul de predare-învățare va influența pe viitor felul cum ei vor preda și explica cursul său, dar și modul în care studenții lor vor însuși materialul studiat. Este important ca profesorii să poată aplica și implementa corect metodele și tehnicile conceptului de învățare activă în clasă și în timpul orelor predate, de la procesul de dubândire a cunoștințelor simplu expus, la acel moment când studenții însușind temele și materialul studiat vor putea aplica teoria în practica de zi cu zi.

Active learning is an important component of the educational process in higher education within the everyday life. By involving students in the learning process, they become better able to apply the acquired knowledge in the field of activity in the future. The study of university material without the implementation of methods, strategies and techniques of active learning does not make sense for the students to assimilate due to insufficient attention to the study of the material taught by the teacher. Simply put, the knowledge gained is a product of learning and the result of the efforts made by the student and the teacher, but this does not always happen only because the teacher teaches, it also depends on the desire of the students to acquire new knowledge on their own. The way teachers understand and perceive the teaching-learning process will, in the future, influence how they teach and explain its course, as well as how their students learn the material being studied. It is important for teachers to be able to correctly apply and implement the methods and techniques of the concept of active learning in the classroom and during the lessons, starting from the process of acquiring knowledge, simply disclosed, until the moment when students master the topics and the material studied can apply the theory in everyday practice.

Cuvinte-cheie
învăţare activă, motivaţie, activitate cognitivă, promovare, creativitate,

active learning, lessons, motivation, cognitive, activity, enhancement, creativity