Articolul precedent |
Articolul urmator |
196 1 |
Ultima descărcare din IBN: 2024-03-21 15:01 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
378.147.88:001 (2) |
Învățământ superior. Universități. Cursuri universitare (2579) |
Știință și cunoștințe în general. Organizarea muncii intelectuale (1392) |
SM ISO690:2012 ВЕЛИКСАР, Вероника. Значимость и своеобразие межкультурного контента музыкального репертуара гимназии в подготовке будущих педагогов . In: Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației, Ed. 1, 21 decembrie 2022, Cahul. Cahul: Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hasdeu” din Cahul, 2023, pp. 200-208. ISBN 978-9975-88-102-9. |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației 2023 | ||||||
Conferința "Abordări psiho-pedagogice, lingvistico-literare, istorice și didactice în științele educației" 1, Cahul, Moldova, 21 decembrie 2022 | ||||||
|
||||||
CZU: 378.147.88:001 | ||||||
Pag. 200-208 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
The proposed article reveals some methodological ways to improve the intercultural competencies of future teachers of musical education. The author provides an overview of the intercultural situation in the modern educational space of the Republic of Moldova and analyzes the educational content of the Curriculum on musical education in grades 5-8 of the gymnasium from the standpoint of interculturality. The key means of solving the existing problems of intercultural education of schoolchildren, according to the author, is the musical repertoire, regardless of its subject matter, genre, style and authorship. The text of the article summarizes the author's experience in studying the academic discipline "Kindergarten and Gymnasium Repertoire" by students, reveals the features of intercultural education of future teachers through the musical repertoire. |
||||||
Cuvinte-cheie intercultural content, intercultural education, musical repertoire, musical education, future teacher, teacher-musician, musical art, educational environment, межкультурное контент, межкультурное образование, музыкальный репертуар, музыкальное воспитания, будущий педагог, педагог музыки, музыкальное искусство, образовательная среда |
||||||
|