Evaluarea alternativă a modulelor la alegere. Metoda proiectului la informatică în ciclul liceal
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
237 12
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 00:53
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.5.091.27:004 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Evaluarea alternativă a modulelor la alegere. Metoda proiectului la informatică în ciclul liceal. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 51-58. DOI: https://doi.org/10.46727/c.04-05-11-2022.p51-58
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Evaluarea alternativă a modulelor la alegere. Metoda proiectului la informatică în ciclul liceal

DOI:https://doi.org/10.46727/c.04-05-11-2022.p51-58
CZU: 373.5.091.27:004

Pag. 51-58

Cernei Andriana
 
I. P. Liceul Teoretic „Văratic”, Rîșcani
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Evaluarea reprezintă una dintre cele trei componente operaţionale fundamentală a procesului de învăţământ, alături de predare și învățare. Aceasta constituie elementul care reglează conexiunea inversă în procesul de predare-învățare-evaluare, anunțând despre eficienţa strategiilor şi metodelor de predare-învăţare alese. Materialul de față propune o trecere în revistă a conceptului de evaluare, subliniază metodele moderne de evaluare la disciplina Informatica propuse în documentele de politici educaționale, dar și detaliază metoda proiectului ca o metodă eficientă de evaluare în cadrul modulelor la alegere în ciclul liceal.

Evaluation is one of the three fundamental operational components of the educational process, along with teaching and learning. This is the element that regulates the reverse connection in the teaching-learning-evaluation process, announcing the effectiveness of the chosen teaching-learning strategies and methods. The present material proposes a review of the evaluation concept, underlines the modern evaluation methods for the Informatics discipline proposed in the educational policy documents, but also details the project method as an effective method of evaluation within the optional modules in the high school cycle.

Cuvinte-cheie
cadru didactic, evaluare, calitate in educație, învățământ general, competenţă, informatica, învăţare pe tot parcursul vieţii, realizarea experimentelor în științele umanistice,

teachers, assessment, quality in education, general education, competence, informatics, lifelong learning, experiments in the humanities