Arderea profesională prin prisma dimensiunii de evaluare
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
302 14
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-29 15:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
373.091.27:159.942 (1)
Genuri de școli de cultură generală. Învățământ de cultură generală (2016)
Psihologie (3398)
SM ISO690:2012
ANTOCI, Diana, RUSU, Rodica. Arderea profesională prin prisma dimensiunii de evaluare. In: Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării, 4-5 noiembrie 2022, Chişinău. Chișinău, Republica Moldova: CEP UPSC, 2022, pp. 5-17. DOI: https://doi.org/10.46727/c.04-05-11-2022.p5-17
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării 2022
Conferința "Inovaţii în sistemul naţional de evaluare a rezultatelor învăţării"
Chişinău, Moldova, 4-5 noiembrie 2022

Arderea profesională prin prisma dimensiunii de evaluare

DOI:https://doi.org/10.46727/c.04-05-11-2022.p5-17
CZU: 373.091.27:159.942

Pag. 5-17

Antoci Diana, Rusu Rodica
 
Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău
 
 
Disponibil în IBN: 20 martie 2023


Rezumat

Articolul reuneşte o serie de reflecţii privind demersurile procesului evaluativ la treapta instaurării sindromul burnout, care, în abordarea diferitor savanți, a fost determinat ca unul reflectat de epuizarea fizică, psihică și emoțională, ce rezultă din expunerea excesivă și prelungită la situații stresante. De asemenea, lucrarea redă diverse poziții, concepte și teorii în contextul conturării conjuncturii cauzelor decisive în inițierea arderii profesionale, evidențiază caracteristicile, tipurile, dimensiunile, manifestările și măsurările acestora, precum și strategiile de depășire.

The article brings together a series of reflections on the steps of the evaluative process at the stage of establishing the burnout syndrome, which in the approach of different scholars was determined as one reflected by physical, mental and emotional exhaustion, resulting from excessive and prolonged exposure to stressful situations. Also, the paper reproduces various positions, concepts and theories in the context of outlining the conjuncture of decisive causes in the initiation of occupational burnout, highlights their characteristics, types, dimensions, manifestations and measurements, as well as overcoming strategies.

Cuvinte-cheie
ardere profesională, depersonalizare, extenuare emoțională, evaluare, stres,

burnout, depersonalization, emotional exhaustion, evaluation, stress