Tolerance in the school environment
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
227 6
Ultima descărcare din IBN:
2024-04-12 14:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
159.9:316.647.5 (2)
Psihologie (3398)
Psihologie socială (983)
SM ISO690:2012
GEORGESCU, Maria. Toleranța în mediul școlar. In: The contemporary issues of the socio-humanistic sciences, Ed. 13, 1-2 decembrie 2022, Chişinău. Chişinău, 2023: "Print-Caro" SRL, 2023, Ediția 13, pp. 85-93. ISBN 978-9975-165-61-7.
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
The contemporary issues of the socio-humanistic sciences
Ediția 13, 2023
Conferința "Preocupări contemporane ale științelor socioumane"
13, Chişinău, Moldova, 1-2 decembrie 2022

Tolerance in the school environment

Toleranța în mediul școlar

CZU: 159.9:316.647.5

Pag. 85-93

Georgescu Maria12
 
1 Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău,
2 Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Vâlcea
 
 
Disponibil în IBN: 17 martie 2023


Rezumat

The prevailing values of equity and social justice are increasingly upheld in the mission of public institutions, organisations and agencies and the policy statements of their leaders. In the education system, teacher training programmes are seen as key contributors to the cultivation of inclusive attitudes, where diversity is respected and valued in its many forms. Teachers' personal values and beliefs exert a defining influence on the mindset in the school environment. If teachers are not given the time and space to develop a critical understanding of their own values and beliefs, then there is the potential for schools to simply reinforce the psychological barriers that sustain division among students. Teaching tolerance is one of the most important roles a teacher can take on. The literature is rich on this important topic and offers many ways to approach it. By discussing case studies of intolerance, students can deepen their knowledge of human rights while discovering their personal beliefs and convictions. The teacher's influence on pupils' attitudes is extremely strong and should not be underestimated, especially at a young age.

Valorile predominante ale echității și justiției sociale sunt din ce în ce mai mult susținute în misiunea instituțiilor, organizațiilor și agențiilor publice și în declarațiile politice ale conducătorilor acestora. În sistemul educațional, programele de pregătire a profesorilor sunt considerate a fi factori determinanți în cultivarea atitudinilor incluzive, unde diversitatea este respectată și apreciată în multitudinea ei de forme. Valorile și credințele personale ale profesorilor exercită o influență definitorie asupra mentalității în mediul școlar. Dacă profesorilor nu li se acordă timp și spațiu pentru a dezvolta o înțelegere critică a propriilor lor valori și convingeri, atunci există posibilitatea ca școlile să întărească pur și simplu barierele psihologice care susțin diviziunea în rândul elevilor. Predarea toleranței este una dintre cele mai importante roluri pe care un profesor și-l poate asuma. Literatura de specialitate este bogată în ceea ce privește acest subiect important și oferă multiple modalități de abordare. Prin dezbaterea unor studii de caz de intoleranță, elevii își pot aprofunda cunoștințele în domeniul drepturilor omului, descoperindu-și în același timp credințele și convingerile personale. Influența profesorului asupra atitudinii elevilor este extrem de mare și nu ar trebui să fie subestimată, mai ales la elevii de vârste mici.

Cuvinte-cheie
diversity, education, inclusion, tolerance, values,

diversitate, educaţie, incluziune, toleranţa, valori