Proiectul – activitate necesară și obligatorie în contextul experimentelor în științele umanistice
Închide
Articolul precedent
Articolul urmator
192 5
Ultima descărcare din IBN:
2024-03-04 22:57
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
37.016:004 (110)
Fundamente ale educației. Teorie. Politică etc. (3934)
Știința și tehnologia calculatoarelor. Calculatoare. Procesarea datelor (4184)
SM ISO690:2012
CERNEI, Andriana. Proiectul – activitate necesară și obligatorie în contextul experimentelor în științele umanistice. In: Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții, Ed. 1, 18-19 august 2022, Chişinău. Chişinău: Tipografia Universităţii de Stat din Tiraspol, 2022, pp. 256-263. ISBN 978-9975-76-417-9 (PDF).
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții 2022
Conferința "Adaptarea sistemului educaţional la noile abordări din societatea contemporană: provocări și soluții"
1, Chişinău, Moldova, 18-19 august 2022

Proiectul – activitate necesară și obligatorie în contextul experimentelor în științele umanistice

CZU: 37.016:004

Pag. 256-263

Cernei Andriana12
 
1 Școala doctorală Științe ale Educației, UPSC „Ion Creangă”, Chișinău,
2 Universitatea de Stat din Tiraspol
 
 
Disponibil în IBN: 10 martie 2023


Rezumat

Procesul instructiv-educativ evoluează o dată cu societate, se dezvoltă și se adaptează preponderent în concordanță cu necesitățile educabililor, atât la nivel național cât și la nivel internațional. În acest sens sunt cizelate/inventate noi metode, tehnici și mijloace de învățare care eficientizează învățarea. Altfel spus, învățarea bazată pe proiect, un concept relativ nou, care asigură elevii-liceeni cu posibilitatea integrării conținuturilor inter și trans-disciplinare, a fost propus în anul 2019, în curriculumul la Informatică. Articolul de față prezintă metoda proiectului drept o activitate necesară și obligatorie în contextul modulului la alegere 5 B, disciplina Informatica, clasa a XII-a, „Metode experimentale în științele umanistice”. În cadrul modulului la alegere elevii-liceeni studiază, sintetizează, aplică și integrează conținuturile unei anumite discipline (Informatica) la diferite etape ale implementării unui proiect în varia domenii la rezolvarea problemelor comunitare/ale școlii, ș.a.

The instructive-educational process evolves with society, develops and adapts mainly in accordance with the needs of learners, both nationally and internationally. In this sense, new methods, techniques and means of learning are being carved / invented that make learning more efficient. In other words, project-based learning, a relatively new concept, which provides high school students with the possibility of integrating inter and trans-disciplinary content, was proposed in 2019, in the curriculum in Computer Science. Article reporting the project as an activity and mandatory in the context of the module of choice 5 B, Computer Science, 12th grade, „Experimental methods in the humanities”. In the optional module, high school students study, synthesize, apply and integrate the contents of a certain discipline (Computer Science) at different stages of project implementation in various fields to solve community / school problems, etc.

Cuvinte-cheie
informatica, metoda Proiectului, învățare prin proiect, cunoştinţe, competențe, experiențe în științele umanistice,

computer science, project method, project learning, knowledge, skills, experiences in the humanities