Values of moldovans high school students from Italy and the Republic of Moldova: a cross-cultural aspect
Închide
Conţinutul numărului revistei
Articolul precedent
Articolul urmator
436 126
Ultima descărcare din IBN:
2024-02-13 14:51
Căutarea după subiecte
similare conform CZU
316.273 (7)
Puncte de vedere și curente în sociologie (18)
SM ISO690:2012
КАУНЕНКО, Ирина, РОШКА, Татьяна. Ценности старших школьников молдаван в Италии и Республике Молдова: кросс-культурный аспект. In: EcoSoEn, 2023, nr. 1, pp. 65-73. ISSN 2587-344X. DOI: https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.1.07
EXPORT metadate:
Google Scholar
Crossref
CERIF

DataCite
Dublin Core
EcoSoEn
Numărul 1 / 2023 / ISSN 2587-344X /ISSNe 2587-425X

Values of moldovans high school students from Italy and the Republic of Moldova: a cross-cultural aspect

Ценности старших школьников молдаван в Италии и Республике Молдова: кросс-культурный аспект

DOI:https://doi.org/10.54481/ecosoen.2023.1.07
CZU: 316.273

Pag. 65-73

Кауненко Ирина1, Рошка Татьяна2
 
1 Институт культурного наследия АНМ,
2 Международный Независимый Университет Молдовы
 
 
Disponibil în IBN: 20 februarie 2023


Rezumat

The article analyzes the features of the value sphere in high school students - children of Moldovan migrants from Italy and in high school students from the Republic of Moldova. Thus, the axiological meanings are evaluated, they revealed both common values and distinct values. Therefore, if for schoolchildren - sons of Moldovan migrants, the priority values are: interesting work and material security, then for their colleagues from the Republic of Moldova, the priority belongs to the spheres of life: family and health. At the same time, we want to mention the fact that for both groups, aesthetic values had little importance. Thus, against the background of the obtained results, there is a need to take more into account the particularities of the value sphere, especially in the case of migrant children from the diaspora.

Articolul analizează trăsăturile sferei valorice la elevii liceeni – copii ai migranților moldoveni din Italia și la elevii liceeni din Republica Moldova. Astfel, rezultatele evaluării semnificațiilor axiologice au relevat atât valori comune cât și valori distincte. Prin urmare, dacă pentru școlarii – copii ai migranților moldoveni, valorile prioritare sunt: munca interesantă și securitatea materială, atunci pentru colegii lor din Republica Moldova, prioritatea o dețin sferele de viață: familia și sănătatea. Totodată, ținem să menționăm faptul că pentru ambele grupe, valorile estetice au avut o importanță redusă. Astfel, pe fundalul rezultatelor obținute, apare necesitatea de a lua mai mult în considerare particularitățile sferei valorice, mai ales în cazul copiilor migranți din diasporă.

Cuvinte-cheie
values, socio-cultural context, diaspora, transitive society,

valori, context socio-cultural, diasporă, societate în tranziție