Conţinutul numărului revistei |
Articolul precedent |
Articolul urmator |
145 4 |
Ultima descărcare din IBN: 2023-05-03 11:40 |
Căutarea după subiecte similare conform CZU |
811.135.1(072)(497) (1) |
Limbi romanice balcanice (Limba română) (1457) |
SM ISO690:2012 STANCIU, Nicolae. Bridging knowledge in second language acquisition. Macedonian-romanian cultural and linguistic interferences and their role in teaching and learning romanian in North Macedonia. In: Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară, 2021, nr. 1(13), pp. 51-82. ISSN 1857-4149. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7581166 |
EXPORT metadate: Google Scholar Crossref CERIF DataCite Dublin Core |
Limbaj şi context. Revista internaţională de lingvistică, semiotică şi ştiinţă literară | ||||||
Numărul 1(13) / 2021 / ISSN 1857-4149 | ||||||
|
||||||
DOI:https://doi.org/10.5281/zenodo.7581166 | ||||||
CZU: 811.135.1(072)(497) | ||||||
Pag. 51-82 | ||||||
|
||||||
Descarcă PDF | ||||||
Rezumat | ||||||
Our article deals with the interference between Macedonian and Romanian cultures and languages and its importance in teaching and learning Romanian as a second language in North Macedonia. Many aspects are discussed, such as: cultural context of second language acquisition; lexical, semantic and grammatical corpus creation for this acquisition. |
||||||
Cuvinte-cheie culture, language, interference, teaching, learning, cultură, limbă, interferenţa, predare, învăţare |
||||||
|